Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
Sorry, jag borde lyssna i anläggningen imorgon, för sanningen och säga så ger jag alltid ALL musik flera försök.

Nu sitter jag med slutna Sennheiser-lurar och internt ljudkort i laptop - det kanske inte är rättvist.

Hur undviker man att få trummorna att låta sådär slamrigt?

Är det slutet bås som gäller?

Tror jag länkade till en låt med dåligt ljud. Leta upp den på spotify eller nåt.

Postat
Jarå, jag kan hämta den utan problem. Hmm, ny nål vore nog bra ja. Billigaste jag hittar är 150 spänn, kan det vara nåt att ha eller är det bara skräp?

Jag får fråga om jag får med RIAA-förstärkare, får jag inte det är det nog inte värt det...

Ja alltså... 150 kr för en nål är helt ok. Nålar behöver inte vara alltför dyra.

Det viktigaste är att man byter dem regelbundet så att inte skivorna fördärvas.

Borste med vätska behövs också.

Jag kör med Discwasher D4-systemet.

RIAA-förstärkare separat är det väldigt få som använder - den delen sitter ju oftast inbyggd även i den enklaste stereoförstärkare som man kan ansluta en skivspelare till.

Så att Mikael Björk skulle ha en sådan är osannolikt och ingick den skulle det nog stå.

Tyvärr.

Postat
RIAA-förstärkare separat är det väldigt få som använder - den delen sitter ju oftast inbyggd även i den enklaste stereoförstärkare som man kan ansluta en skivspelare till.

Så att Mikael Björk skulle ha en sådan är osannolikt och ingick den skulle det nog stå.

Hehe, jag har redan mejlat honom om det 🙂 Då får han väl håna mig då.

Kanske ändå mer värt att satsa på en ny spelare som man vet är bra och problemfri... typ den där Regan. Fast 2500 är lite häftigt.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
...för att?

Trivs inte här och saknar en person.

Postat
Behövs verkligen alla tre slangarna? 🤪

Är det inte lite överkurs med tre st? 🙂

I mannens penis finns två typer av svällkroppar: två stycken corpora cavernosa (sing. corpus cavernosum) och en corpus spongiosum. De båda corpora cavernosa omges av en mycket stram bindvävskapsel, tunica albuginea, och fylls under erektion upp till ett mycket högt tryck. Corpus spongiousum, som omger urinröret, omges av en mjukare kapsel och får aldrig lika högt tryck, eftersom detta skulle omöjliggöra ejakulation.

Postat (redigerat)
Hehe, jag har redan mejlat honom om det 🤪 Då får han väl håna mig då.

Kanske ändå mer värt att satsa på en ny spelare som man vet är bra och problemfri... typ den där Regan. Fast 2500 är lite häftigt.

Har du sett en Rega för 2500? Thoréns bildlänkade jag till förut, för 2500. De (ljudkallarn.com) hade Lenco också för bara runt 1200 kr.

Men det märket vet jag inget om.

De hade även Pro-Jectarna och en Marantz för 15 papp.

🙂

Redigerat av debatt
Postat
Har du sett en Rega för 2500? Thoréns bildlänkade jag till förut, för 2500. De (ljudkallarn.se) hade Lenco också för bara runt 1200 kr.

Men det märket vet jag inget om.

De hade även Pro-Jectarna och en Marantz för 15 papp.

🙂

Men åå, så funkar inte ljudkallarn.se nu bara för det.

Rega P1 finns för 2500 lite överallt. Den tvivlar jag inte på att den är hög klass på, men finns det en i stort sett lika bra för 1500 är ju det att föredra.

Postat
Taatigt.... skulle vara .com och inte .se

Aha, ser nu. Jag vet inte om den där Lencon... dels är det inbyggd RIAA och då lär jag inte få nån volym, dels USB och det känns lite B. Känns inte solitt på nåt sätt. Kan ju iofs prova ut på plats i nån affär.

Postat
Kolla som sagt även återvinngsmarknader. Lovar att du kan gör fynd där. även LP-skivor!

Vart hittar man såna då... menar du loppis eller?

Postat
Vart hittar man såna då... menar du loppis eller?

Njaå ungefär. Här i Älvsbyn har kommunen nåt som heter "Återbruket" där folk får lämna in gamla prylar som ändå ska kastas. Saker/möbler säljs för spottstyvrar och det är ofta gamla stereos å elektronik. Finns i många kommuner i Norrbotten och säkert i andra kommuner söderöver. Ring eller kolla nån hemsida där du bor. Min LP-såelare är ruggigt bra för 50 kr även om jag köpte nytt gummiband.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
AF...

hoppas inte mina låtlänkar var...

deprimerande

Dom var fina men väcker trasiga saker

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.