Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat

Läste om amazon.com idag i tidningen. Det stod att det var ett varuhus, men inte f*n stämmer väl det? Det är väl en site, nästan som en prisuppgiftssite, där man kan klicka sig fram till den produkt man är intresserad av och därefter söka upp ett bra pris och få reda på var den finns, på vilken website. Så har jag fattat det.

Postat
Läste om amazon.com idag i tidningen. Det stod att det var ett varuhus, men inte f*n stämmer väl det? Det är väl en site, nästan som en prisuppgiftssite, där man kan klicka sig fram till den produkt man är intresserad av och därefter söka upp ett bra pris och få reda på var den finns, på vilken website. Så har jag fattat det.

Nej så är det inte. Man köper därifrån.

Postat
Nej så är det inte. Man köper därifrån.

Ja jo.. men om man söker en cd med Fleet Foxes t.ex., så kommer det upp förslag med websiter som har den eller privatpersoner också för den delen, och sedan kan man beställa den från det ställe man tycker är lämpligt. Noteringar om skivans skick kan också finnas med, förseglad eller ej, splitt ny eller begagnad, japanpress etc.

Men man kan ju inte säga att Amazon i sig är ett varuhus...

det är mer som en samlande plats...

nästan som en marknad...

😲

Postat
Historia tror jag är det mest meningslösa ämnet i skolan faktiskt. Medicin borde införas i skolan som ämne.

Det är absolut inte meningslöst! Det är ju jätteviktigt att känna till vad som har hänt i världen. Om jag träffade nån som inte visste vad franska revolutionen var eller inte kan åtminstone beskriva svävande vad som orsakade andra världskriget tror jag direkt att personen är dum i huvet.

Postat
Ja jo.. men om man söker en cd med Fleet Foxes t.ex., så kommer det upp förslag med websiter som har den eller privatpersoner också för den delen, och sedan kan man beställa den från det ställe man tycker är lämpligt. Noteringar om skivans skick kan också finnas med, förseglad eller ej, splitt ny eller begagnad, japanpress etc.

Men man kan ju inte säga att Amazon i sig är ett varuhus...

det är mer som en samlande plats...

nästan som en marknad...

😲

Nja, men det är begagnade skivor. Nya skivor säljs bara av dem själva.

Postat
Det är absolut inte meningslöst! Det är ju jätteviktigt att känna till vad som har hänt i världen. Om jag träffade nån som inte visste vad franska revolutionen var eller inte kan åtminstone beskriva svävande vad som orsakade andra världskriget tror jag direkt att personen är dum i huvet.

Jag tror inte den kunskapen kan förändra nånting eller vara till någon egentlig nytta för någon.

Människan kommer att begå "samma" misstag igen.

Krigen tar inte slut för att vi läser om dem.

Postat

Fast jag har bestämt för mig att jag sökte på en skiva av någon och dels fick upp en lista med butiker som sålde den som helt ny och dels sådana butiker eller privatpersoner som sålde den begagnad. Hmm...

Postat

Okunskap är inte samma sak som mental kapacitet.

Postat
Jag tror inte den kunskapen kan förändra nånting eller vara till någon egentlig nytta för någon.

Människan kommer att begå "samma" misstag igen.

Krigen tar inte slut för att vi läser om dem.

Man lär sig inte om andra världskriget för att man inte ska starta krig. Man lär sig om alla viktiga händelser och skeenden för att man ska förstå att man inte är den enda som nånsin levt och att man är en del av en större mänsklighet som funnits i tiotusentals år. En historielös människa är en förlorad individ i ett hav av... nånting. Du fattar.

Postat

Ja jo, jag fattar...

Sökte efter survivor-cdn nu på amazon och det stod att det fanns 2 ex In stock. Sedan fanns det ytterligare 18 ex som var nya av den, och dessa fanns hos en jäkla massa olika små cdwebsitebutiker, magneticdvd, cd extrapush, cd store magazine, dryper records etc bla bla... dessutom hittades 6 st begagnade ex av skivan, hos privatpersoner och små handlare. Hmm...

får anta alltså att Amazon själva som varuhus hade 2 ex, resterande 18+6 var ex som fanns hos ANDRA små handlare plus privatpersoner.

Elsa: En del skivor märkte jag nu finns inte hos Amazon alls, utan bara hos små websiter och privatpersoner.

Det är därför jag fått intrycket av att det är mer som en pricerunnerplats.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag känner mig ensam 😲

Postat
:kram:

Kram 😲

Postat

Imorgon får jag med all sannolikhet min skivspelare på posten. Blir till att hämta ut, bära hem och koppla in.

Nu måste jag sova.

Postat

Jag är hungrig

Postat

Är du trött killis?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.