Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
tycker inte alls om nylongitarrer, det är ju helt sjukt långt mellan strängarna.

farsans stålsträngade är helt OMÖJLIG att spela på. strängarna sitter typ en mil från halsen och är stenhårda. Man lyckas möjligen ta EN ren ton, sen är fingret för all framtid kluvet ner till knogen.

Min egen stålsträngade är hur skön som helst att spela på.

Vad heter den?

Postat
Man är taxam. För dina goda råd menar man.

hade jag inte sagt era namn hade ni AAALDRIG fått skriva nåt igen. faktiskt. 😄

Postat
En följdsjukdom av diabetes. Har själv tänkt att en fender stratvariant borde funka. Har kollat in

en yamaha för 2500. Vet iofs inte riktigt vad som är en rimlig nivå.

Ja, Yamaha är ju ett välkänt märke.

Har själv en akustisk Yamaha FG750S.

Stämmer väl en del som Pazo säger.

Det kan kännas mer att trycka ned strängarna på en akustisk gitarr.

Nylonsträngad spansk är lite bättre därvid.

Om du dock kör med elgitarr och har låg stränghöjd så känns det nog bäst och är lättast.

En Fendermodell är vad du ska ha.

2500 kr kan man säkert få något rimligt för idag.

Fender Squire Strata kanske?

Men Yamaha har ju liknande.

😄

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Vad ska man med pyjamas till när det finns täcke? 😄

Postat
tycker inte alls om nylongitarrer, det är ju helt sjukt långt mellan strängarna.

farsans stålsträngade är helt OMÖJLIG att spela på. strängarna sitter typ en mil från halsen och är stenhårda. Man lyckas möjligen ta EN ren ton, sen är fingret för all framtid kluvet ner till knogen.

Min egen stålsträngade är hur skön som helst att spela på.

Morsan har en spansk med krökt hals.

Ju närmare centrumhålet man kommer, ju högre stränghöjd.

Vid de högst klingande banden är det nog fan en mil!!!

😄😄

Postat
Vad ska man med pyjamas till när det finns täcke? 😄

Numera sover jag i mcrofleeceställ med fiberjacka över och angoravantar och dito strumpor.

OCH

dubbla duntäcken.

På sommarn dock bara ett duntäcke...

😄

Fakta.

Postat

Men sen är det ju så att även om en gitarrr e skön att spela på så kommer du få blåsor på fingertopparna om du spelar mycket... men sedan när fingertopparna har blivit hårda så går det lättare sen igen men då ska du spela mycket oxå för annars blir fingertopparna mjuka igen och sedan kommer det svida ännu en gång sedan efteråt....lixom

Fattar ni? mosking.gif

Postat
Men sen är det ju så att även om en gitarrr e skön att spela på så kommer du få blåsor på fingertopparna om du spelar mycket... men sedan när fingertopparna har blivit hårda så går det lättare sen igen men då ska du spela mycket oxå för annars blir fingertopparna mjuka igen och sedan kommer det svida ännu en gång sedan efteråt....lixom

Fattar ni? mosking.gif

Minns detta.

Nostalgi.

Postat
Nylon är ju fan skönast å lätast tycker jag... elgitarrer är ju svårare för de är så lite mellanrum mellan strängarna. Stålsträngade ackguror är dock värst... fyfan va jobbiga de är 😄

Problemet för mej är att halsen på en nylonsträngad är väldigt bred. Gick på gitarrkurs när jag var

8-11 och spelade nylonsträngat. Min kompis Svante Pohl gick vidare och blev gitarrist i Linköpings

punkstoltheter IQ 55.

Postat

Fattar ni? mosking.gif

Nä, vad fan. då får det va.

Postat (redigerat)

Denna kanske kan vara något?

preview.jpg

En Fat Fender Squire stratocaster i rött. Fat kallas den för att det är en humbuckermik längst ned och två single coil-pickuper därovan. Svajarm.

"Slim fast-action neck profile och 22 band för utökad spelbarhet." Ca €250 Gear4Music.

Redigerat av debatt
Postat

preview.jpg

En Fat Fender Squire stratocaster i rött. Fat kallas den för att det är en humbuckermik längst ned och två single coil-pickuper därovan. Svajarm.

"Slim fast-action neck profile och 22 band för utökad spelbarhet." Ca €250 Gear4Music.

Den är skitsnygg. En röd gitarr måste ju låta bäst. Återkommer med frågor när det blir dax att handla.

Sen måste man väl ha en stärkare oxå?

Postat
Nylon är ju fan skönast

Nylonpyjamas? 😄

Postat (redigerat)

preview.jpg

Vars ser du att det sitter en Humbucker?

Redigerat av Analogfreak
Postat (redigerat)
Den är skitsnygg. En röd gitarr måste ju låta bäst. Återkommer med frågor när det blir dax att handla.

Sen måste man väl ha en stärkare oxå?

Jo. Skriver om grejer från Gear4Music (UK) eftersom jag handlat från dem och vet att de håller mkt bra priser och man får det man beställer.

De har ett förstärkarpaket också, om man vill ha något billigt litet som man kan träna på, men helt ok.

Roland 35W förstärkare (gitarr in, hörlur ut) med reverb, eq, tonkontroller samt diverse andra prylar; gitarrställ, case, stämapparat, gitarrkabel, axelband, strängset, plektrum.

preview.jpg

Bara 900 spänn...

Redigerat av debatt
Postat

en liten POD eller så gör även eventuella grannar och familjemedlemmar glada... eller iaf mindre tjuriga.

Postat
Vars ser du att det sitter en Humbucker?

Ingenstans faktiskt! Gear4Music måste ha tagit in fel bild! Se upp - kontrollera med dem innan ev köp. Såhär ska den se ut:

268268.jpg

Postat

Har funderat på en line-förstärkare, om jag minns namnet rätt. Det är något slags virtuellt

hokus-pokus. Undrar om det inte är dom som gör pod-grejerna oxå. Jag kan ha fel

Postat
Har funderat på en line-förstärkare, om jag minns namnet rätt. Det är något slags virtuellt

hokus-pokus. Undrar om det inte är dom som gör pod-grejerna oxå. Jag kan ha fel

Du har helt rätt fast dom heter line6.

Postat

vad tusan, jobbar rekryteringsfirman såhär sent?

tror ta mig tusan jag ska fråga henne lite mer personliga saker samtidigt som jag gör kompletteringarna hon ber om. hihi.

Och näää, analogfreak, jag ska INTE fråga om hon har bullfitta. Jag tänkte fråga vad hon disputerade om och hos vem.

Postat
vad tusan, jobbar rekryteringsfirman såhär sent?

tror ta mig tusan jag ska fråga henne lite mer personliga saker samtidigt som jag gör kompletteringarna hon ber om. hihi.

Och näää, analogfreak, jag ska INTE fråga om hon har bullfitta. Jag tänkte fråga vad hon disputerade om och hos vem.

Sak samma, bara den långa vägen till att ta reda på det. 🥰

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.