debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Är det verkligen någon som är överraskad att debatts föräldrar inte är/var riktigt "normala", om man nu ska slänga sig med sådana uttryck? 😆 Jag är inte ett skit förvånad! 😄
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Ingen som undrade hur det kunde komma sig...? 🤪😊😆😑😄😮☺️ Grattis till #7000!
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Nån här förresten som vet vad uttrycket "bli nattad" betyder? Det vet inte jag.
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 smällkaramell Jo, jag vet hur dom ser ut, men vi hade inte såna hemma. Varför heter dom smällkarameller?
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Jo, jag vet hur dom ser ut, men vi hade inte såna hemma. Varför heter dom smällkarameller? De smäller när man drar isär dem.
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Nån här förresten som vet vad uttrycket "bli nattad" betyder?Det vet inte jag. man förbereds för natten?
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 De smäller när man drar isär dem. Vad är det om smäller? Svara gärna på min gitarrfråga, gitarrguru som du verkar va.
Overkill Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 jag tycker elgitarrer är enklare att spela på än akustiska
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Har aldrig haft nån elgitarr. Är de mer lättspelade än akustiska? Min första gitarr var en elgitarr, en ClearSound SG-kopia med en mik. Skitgitarr då, skitgitarr nu. Går inte att spela på. Sedan har jag kommit i kontakt med Levin spansk. En annan red burst spansk. Takeharu Gibson ES335-kopia halvakustisk. Fender Telecaster elgitarr. Yamaha FG750S akustisk. Yamaha C40 spansk. Generellt är det svårare att spela på elgitarrerna. 😆
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Jag får väl tillägga att det går att spela på elgitarrer såklart.... men i så fall rekommenderar jag en Gibson eller Hagström framför en Fender eller Benincaso.
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 man förbereds för natten? Hur svårt kan det va? 😆 Nuförtiden är det ett daltande i timmar med glinen. Jag gick och la mig själv. Direkt. Borstade tänder och bytte om. Tog några minuter. 😄
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Kan ju tillägga att jag testat minst 200 andra gitarrer också...
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Anledningen till att jag frågar är att jag försökt spela lite gitarr på slutet och lånat syrrans nylonsträngade men det funkar inte så bra. Har en krämpa som gör att jag har problem med styrkan i händerna och fingrarna.Funderar på att investera i en elgitarr, men det är ju meningslöst om de är mer svårspelade.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Jag gick och la mig själv. Direkt.Borstade tänder och bytte om. Tog några minuter. 😆 Hade du särskilda kläder för sömnen?
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Vad är det om smäller? Man kan göra på olika sätt. Man kan bygga den och dra på så sätt att dassrullen är det som låter. Men man kan också bygga in nåt sånt där "ammunitionsband" som smäller av. Lite som en brevbomb light... Kommer inte ihåg exakt. Det var många år sedan nu. Vi har tappat den här traditionen lite. Det kanske är helt ute?
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Hade du särskilda kläder för sömnen? Ja, pyjamas. 😆
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Hade du särskilda kläder för sömnen? Det heter pyjamas 😆
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Anledningen till att jag frågar är att jag försökt spela lite gitarr på slutet och lånat syrransnylonsträngade men det funkar inte så bra. Har en krämpa som gör att jag har problem med styrkan i händerna och fingrarna.Funderar på att investera i en elgitarr, men det är ju meningslöst om de är mer svårspelade. De är definitivt lättare att spela på i det avseendet.
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Ok. SadamJR Debatt. Så, nu får ni prata igen.
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Anledningen till att jag frågar är att jag försökt spela lite gitarr på slutet och lånat syrransnylonsträngade men det funkar inte så bra. Har en krämpa som gör att jag har problem med styrkan i händerna och fingrarna.Funderar på att investera i en elgitarr, men det är ju meningslöst om de är mer svårspelade. Hade detta att göra med armbågen som påverkar motoriken i fingarna eller är det diabetesen som påverkar och försvårar? Ser man till styrka så är det ABSOLUT en elgitarr du ska köpa, och faktiskt gärna en Fendervariant. Vad jag menar med svårspelade, det är att det är tätare mellan strängarna, men det är en vanesak! Du behöver mycket MINDRE styrka för elgitarr jfr med vanlig gitarr. Förutsatt att bändningar inte är allt du sysslar med... 😆
Overkill Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 ska väl dra till universitetshuset och kolla på bo lundgren då
Pazo Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Nylon är ju fan skönast å lätast tycker jag... elgitarrer är ju svårare för de är så lite mellanrum mellan strängarna. Stålsträngade ackguror är dock värst... fyfan va jobbiga de är 😄
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Hade detta att göra med armbågen som påverkar motoriken i fingarna eller är det diabetesen som påverkar och försvårar? Ser man till styrka så är det ABSOLUT en elgitarr du ska köpa, och faktiskt gärna en Fendervariant. Vad jag menar med svårspelade, det är att det är tätare mellan strängarna, men det är en vanesak! Du behöver mycket MINDRE styrka för elgitarr jfr med vanlig gitarr. Förutsatt att bändningar inte är allt du sysslar med... 😄 En följdsjukdom av diabetes. Har själv tänkt att en fender stratvariant borde funka. Har kollat in en yamaha för 2500. Vet iofs inte riktigt vad som är en rimlig nivå.
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 tycker inte alls om nylongitarrer, det är ju helt sjukt långt mellan strängarna. farsans stålsträngade är helt OMÖJLIG att spela på. strängarna sitter typ en mil från halsen och är stenhårda. Man lyckas möjligen ta EN ren ton, sen är fingret för all framtid kluvet ner till knogen. Min egen stålsträngade är hur skön som helst att spela på.
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Ok.SadamJR Debatt. Så, nu får ni prata igen. Man är taxam. För dina goda råd menar man.
Recommended Posts