Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
Är det verkligen någon som är överraskad att debatts föräldrar inte är/var riktigt "normala", om man nu ska slänga sig med sådana uttryck?

😆

Jag är inte ett skit förvånad!

😄

Postat
Nån här förresten som vet vad uttrycket "bli nattad" betyder?

Det vet inte jag.

man förbereds för natten?

Postat
Har aldrig haft nån elgitarr. Är de mer lättspelade än akustiska?

Min första gitarr var en elgitarr, en ClearSound SG-kopia med en mik. Skitgitarr då, skitgitarr nu. Går inte att spela på.

Sedan har jag kommit i kontakt med Levin spansk.

En annan red burst spansk.

Takeharu Gibson ES335-kopia halvakustisk.

Fender Telecaster elgitarr.

Yamaha FG750S akustisk.

Yamaha C40 spansk.

Generellt är det svårare att spela på elgitarrerna.

😆

Postat

Jag får väl tillägga att det går att spela på elgitarrer såklart.... men i så fall rekommenderar jag en Gibson eller Hagström framför en Fender eller Benincaso.

Postat
man förbereds för natten?

Hur svårt kan det va?

😆

Nuförtiden är det ett daltande i timmar med glinen.

Jag gick och la mig själv. Direkt.

Borstade tänder och bytte om.

Tog några minuter.

😄

Postat

Anledningen till att jag frågar är att jag försökt spela lite gitarr på slutet och lånat syrrans

nylonsträngade men det funkar inte så bra. Har en krämpa som gör att jag har problem med

styrkan i händerna och fingrarna.Funderar på att investera i en elgitarr, men det är ju meningslöst

om de är mer svårspelade.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Jag gick och la mig själv. Direkt.

Borstade tänder och bytte om.

Tog några minuter.

😆

Hade du särskilda kläder för sömnen?

Postat
Vad är det om smäller?

Man kan göra på olika sätt.

Man kan bygga den och dra på så sätt att dassrullen är det som låter.

Men man kan också bygga in nåt sånt där "ammunitionsband" som smäller av.

Lite som en brevbomb light...

Kommer inte ihåg exakt.

Det var många år sedan nu.

Vi har tappat den här traditionen lite.

Det kanske är helt ute?

Postat
Anledningen till att jag frågar är att jag försökt spela lite gitarr på slutet och lånat syrrans

nylonsträngade men det funkar inte så bra. Har en krämpa som gör att jag har problem med

styrkan i händerna och fingrarna.Funderar på att investera i en elgitarr, men det är ju meningslöst

De är definitivt lättare att spela på i det avseendet.

Postat

Hade detta att göra med armbågen som påverkar motoriken i fingarna eller är det diabetesen som påverkar och försvårar?

Ser man till styrka så är det ABSOLUT en elgitarr du ska köpa, och faktiskt gärna en Fendervariant.

Vad jag menar med svårspelade, det är att det är tätare mellan strängarna, men det är en vanesak!

Du behöver mycket MINDRE styrka för elgitarr jfr med vanlig gitarr.

Förutsatt att bändningar inte är allt du sysslar med...

😆

Postat

Nylon är ju fan skönast å lätast tycker jag... elgitarrer är ju svårare för de är så lite mellanrum mellan strängarna. Stålsträngade ackguror är dock värst... fyfan va jobbiga de är 😄

Postat
Hade detta att göra med armbågen som påverkar motoriken i fingarna eller är det diabetesen som påverkar och försvårar?

Ser man till styrka så är det ABSOLUT en elgitarr du ska köpa, och faktiskt gärna en Fendervariant.

Vad jag menar med svårspelade, det är att det är tätare mellan strängarna, men det är en vanesak!

Du behöver mycket MINDRE styrka för elgitarr jfr med vanlig gitarr.

Förutsatt att bändningar inte är allt du sysslar med...

😄

En följdsjukdom av diabetes. Har själv tänkt att en fender stratvariant borde funka. Har kollat in

en yamaha för 2500. Vet iofs inte riktigt vad som är en rimlig nivå.

Postat

tycker inte alls om nylongitarrer, det är ju helt sjukt långt mellan strängarna.

farsans stålsträngade är helt OMÖJLIG att spela på. strängarna sitter typ en mil från halsen och är stenhårda. Man lyckas möjligen ta EN ren ton, sen är fingret för all framtid kluvet ner till knogen.

Min egen stålsträngade är hur skön som helst att spela på.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.