debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Då har du ju mycket kvar 🙂Du bor väl hemma så du har väl allt gratis? Tänk... sånt där har jag aldrig förstått mig på! 😆 Mitt ekonomiska uppsving kom först sedan jag flyttat hemifrån till egen bostad m.m. Det var ju mycket dyrare att bo "hemma".
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Fidden borde läsa "Tärningsspelaren" av Luke Rhinehart, om en person som gör alltvad tärningen säger åt honom att göra. Hur är DET möjligt? Hur många sidor har den tärningen egentligen? 3 miljoner? 😆
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 uää, jag mår dåååligt. undrar om jag är sjuk eller bara trött.
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Ingen som undrade hur det kunde komma sig...? 🤪😊😆😑🙂😮☺️
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Hur är DET möjligt?Hur många sidor har den tärningen egentligen? 3 miljoner? 😆 Mannen i boken ställer upp vissa alternativ för sitt beteende. Sen kommer tärningen in.
Overkill Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 justin timberlake är exakt tio år äldre än jag. fyller år på samma dag 😆
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Det leder till att han får saker gjorda, men inte nödvändigtvis bra saker. Det är 30 år sen jag läste boken dock. Jag kanske minns alldeles fel.
Pazo Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Tänk... sånt där har jag aldrig förstått mig på! 😆Mitt ekonomiska uppsving kom först sedan jag flyttat hemifrån till egen bostad m.m. Det var ju mycket dyrare att bo "hemma". hur är DET möjligt?
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Mannen i boken ställer upp vissa alternativ för sitt beteende. Sen kommer tärningen in. Så i varje given situation så slår han tärningen för att se hur han ska agera. Blir inte det en väldig massa tärningsslag? Tänkte inte på det...
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Du får väl läsa boken debatt. Ett tag var det en sån där bok man "skulle" läsa.
Pico Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 justin timberlake är exakt tio år äldre än jag. fyller år på samma dag 😆 Då är ju ni nästan släkt! 🙂
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Betalar ni inte för er hemma ungdomar? nä 😆
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 hur är DET möjligt? Hehe... där kom en som hade ögonen öppna, frågan jag inväntade... Nämen asså... när jag "bodde hemma" (väldigt konstigt uttryck f.ö. - precis som om man skulle säga att man nu bor borta nu då, när man bor i eget boende)... då var det ju en dj**la massa utgifter. Hyra (inte bara för eget rum, utan även för de utrymmen jag vistades i av lägenheten utanför mitt rum). De bodde ju inte billigt heller... Kost naturligtvis Betalning för tjänsten tillagningen av mat, om jag inte gjorde det själv (pga tidsbrist vid studier t.ex.) Tvättjänster (om jag inte tvättade allt mitt själv) Transportkostnader, bensin (om man blev körd) Telefon (del av abonnemanget och min rörliga del) Internet Del av hemförsäkring Del av dagstidning Del av avgift till hgf Del av elräkning dessutom såklart... mina egna utgifter i övrigt: påbörjad tidig återbetalning av csn-lån kontaktlinskontrakt träningskort läkarkostnader medicin tandläkarkostnader klädeskostnader matkostnader nöjen spårvagnskort expresstilläggkort hobbies skivor, musik kemtvätt skräddare elektronikreparationer tips ALL kurslitteratur inte minst (ca 35000 kr för hela perioden) terminsavgifter och en massa annat 😆 minns det som en svettig tid//:debatt
Overkill Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 fortfarande billigare att betala del av hemförsäkring och sånt istället för hela
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Då är ju ni nästan släkt! 🙂 å jag är nästan släkt med leonard cohen, stephen king, bill murray och RIKKI FUCKING LAKE!!! 😆
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 nä 😆 Du är ju gubbe Fidden, och läs boken för helvete.
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 fortfarande billigare att betala del av hemförsäkring och sånt istället för hela Nej det var en såpass mycket större bostad och ett annat avtal. Det viktigaste är att mina utgifter gick ned totalt när jag flyttade till eget.
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Du är ju gubbe Fidden, och läs boken för helvete. 😆 maybe i will
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Är smällkarameller helt ute till Jul? Vad är egentligen en smällkaramell?
Pico Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 å jag är nästan släkt med leonard cohen, stephen king, bill murray och RIKKI FUCKING LAKE!!! 😆 😄
SadamJR Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Har aldrig haft nån elgitarr. Är de mer lättspelade än akustiska?
debatt Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Du har hårda föräldrar. Jag ser det inte så. Men vid jämförelse med andra förstår jag att det är så. Vi barn fick aldrig vara i centrum. Det är ju barn ALLTID nuförtiden. För mycket faktiskt, enligt mig. Precis allt ska kretsa kring de små.
Fidden Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Postat 15 oktober 2009 Är det verkligen någon som är överraskad att debatts föräldrar inte är/var riktigt "normala", om man nu ska slänga sig med sådana uttryck? 😆
Recommended Posts