Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Juste! Kom bara på gemener 😄

Du hade kunnat säga ogemenskap om du hade velat...

Postat
det är inte riktigt samma grej, det går åt väldigt mycket mer energi att odla djur än att odla grönsaker.

Men det går ju åt energi för att transportera vegetabilierna. Har hört att det finns dom som

inte käkar apelsiner när det finns svenska äpplen osv, men de kanske är nån slags extremister.

Postat
Men det går ju åt energi för att transportera vegetabilierna. Har hört att det finns dom som

inte käkar apelsiner när det finns svenska äpplen osv, men de kanske är nån slags extremister.

Tänk då att de odlade djuren föds upp på de odlade vegetabilierna. Tänk sedan hur mycket vegetabilier det behövs för att föda upp ett nötkreatur och hur mycket foder det går åt per färdig köttbit. Sen får man lägga till frakt av djur innan slakt, frakt efter slakt, förvaring i kyla etc. Att bli mätt på en köttmåltid kostar mycket mer energi än att bli mätt på en vegetarisk måltid.

Den inbördes skillnaden mellan olika odlade grödor känns försumbar i mina ögon.

Postat
ja, varje gång man minns en dröm börjar man ju fundera typ om man inte har nån hjärnskada ändå.

Jag vet inte allt, men detta vet jag faktiskt svaret på!!!! 😑

Anledningen till att man ibland kommer ihåg och ibland inte kommer ihåg vad man drömt beror på NÄR man vaknar i sömncykeln. Varje sömncykel är mellan 2.5-3 timmar lång och vaknar man mitt i en sömncykel minns man drömmen. Vaknar man under den korta stund (någon/några minut/er) som finns mellan två drömcykler så minns man inte ett dugg av vad man drömt.

😛

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.