debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Vanliga stereoförstärkare har ju RIAA-ingång, även vissa ljudkort har det (som mitt tidigare E-mu 1616 pcmcia pc card typ II-ljudkort). Det innebär att det inte behövsnågon separat RIAA-förstärkare mellan prylen och skivspelaren. Har du aktiva monitorer så har de förmodligen INTE en RIAA-förstärkare för skivspelare. Men kolla det. MAn kan idag köpa små RIAA-förstärkare som är skitsmå. Tror HiFi-klubben har det t.ex. RIAA används ju för att man ska komma upp i samma hörbara nivå på ljudet som om man spelade en cd, en kassett eller lyssnade på radiodelen i sin stereo. Andra ohm-tal, annat motstånd, så mycket högre.
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 I en vanlig stereoförstärkare finns en riaa-del om det står att man kan koppla en vanlig vinylskivspelare till förstärkaren (phono eller aux). Ovanstående är två exempel på olika separata riaa-förstärkare om ens stereoförstärkare saknar sådan, eller om man behöver koppla en skivspelare till något annat som inte har en riaa-ingång, typ aktiva monitorer.
debatt Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Vad heter hon som varit med i en del hiphop och rnb-videos, tidigare i bakgrunden men på senare tid i förgrunden som huvudperson? Påminner om Rosalyn lite till ansiktet, men är kurvigare och kortare...
Pazo Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Jag har en såndär nad-RIAA stärkare... Och! de höjjer inte bara ohm-talet utan de fixar upp basen också...lite EQ trix har de alltså för sig
Pazo Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 jag fes asmkt igår. Och de luktade riktigt dåligt mä
Micke H Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 LIFE WAS SO SIMPLE THAN! Jag stöter på en australiensare (hur faaaaeeeeen stavar man det?) bara för att han jobbar med Dream Theater...
Micke H Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 *THEN!!!!! Jag hatar korkade amerikanare som gör den typen av misstag och nu gör jag det själv...
Fidden Postat 5 oktober 2009 Trådstartare Postat 5 oktober 2009 Vad heter hon som varit med i en del hiphop och rnb-videos, tidigare i bakgrunden men på senare tid i förgrunden som huvudperson?Påminner om Rosalyn lite till ansiktet, men är kurvigare och kortare... RIAAnna... hmpf, bra början på dagen 😑
Dingbats Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Men med den här så ska det väl isåfall bara vara att koppla in? Den har inbyggd RIAA-förstärkare. Men det står inte att det medföljer nål.
Dingbats Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Och på netonnet fanns den ännu billigare! http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/...SB(119390,3169)
Recommended Posts