debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 De lilaorangea fälten skapar väl denna synvilla. I mitt fall skapas denna synvilla i oändlighet hur nära och länge jag än tittar.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 (redigerat) Fidden har rätt... det är samma färg... Ögat blir lurat och tror att det är grönt när orangea linjer skär igenom medan det ser blått ut när lila linjer skär. Redigerat 4 oktober 2009 av Analogfreak
SadamJR Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Det kanske inte är så dumt att va färgblind i alla fall.
Fidden Postat 4 oktober 2009 Trådstartare Postat 4 oktober 2009 Det är nog glassen som gör att jag fiser äckligt, men nu ska jag sova gonatt.
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Det kanske inte är så dumt att va färgblind i alla fall. Inte vet jag. Jag har extremt bra färgseende.
SadamJR Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Inte vet jag.Jag har extremt bra färgseende. Kan man ha mer eller mindre bra färgseende? Trodde att man var färgblind, eller oxå inte.
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 (redigerat) Om ni tittar på den tredje orangea linjen uppe till vänster och den tredje orangea linjen uppe till höger, så måste ni väl ändå medge att det stora fältet den skär igenom till vänster i bilden är blått och att motsvarande fält uppe till höger är ljusgrönt? Om det nu är samma färg på dessa fält - vilken är färgen?? Redigerat 4 oktober 2009 av debatt
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Kan man ha mer eller mindre bra färgseende? Trodde att man var färgblind,eller oxå inte. När jag mönstrade gjorde vi färgtester och man mätte om man var färgblind och i så fall hur mycket. Min tjänst krävde 0 i färgblindhet, vilket få personer klarar.
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Om ni tittar på den tredje orangea linjen uppe till vänster och den tredje orangea linjen uppe till höger, så måste ni väl ändå medge att det stora fältet den skär igenom till vänster i bilden är ljusgrönt och att motsvarande fält uppe till höger är blått? Om det nu är samma färg på dessa fält - vilken är färgen?? Nån turkosaktig grej.
SadamJR Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 När jag mönstrade gjorde vi färgtester och man mätte om man var färgblind och i så fall hur mycket.Min tjänst krävde 0 i färgblindhet, vilket få personer klarar. Vad hade du för tjänst?
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Nån turkosaktig grej. Ok, så det är varken ljusgrönt eller blått, utan ett medelvärde av dessa fält. Jaja, det förklarar ju saken. (skrev fel ordning ovan, ändrade det)
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Vad hade du för tjänst? kryptering o kontraspionage
Pazo Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 jag fick det till samma färg när jag kolla riktigt nära skärmen
SadamJR Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 kryptering o kontraspionage Och på den vägen är det.
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Det är nog glassen som gör att jag fiser äckligt, men nu ska jag sova gonatt. Finns bara en sort jag pruttar av, det är Triumf strutglass. Tål du inte soja kan det vara det... Tofuline.
Pazo Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 annars kan man ju vara lactosintolerant som faktiskt rätt många människor är
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 annars kan man ju vara lactosintolerant som faktiskt rätt många människor är det är lame!
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Kanelbullar och jordnötter kan ge fisar, liksom kål och katrinplommon.
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Jag slog personligt rekord i längsta brakskit för några nätter sedan denna veckan. Vek undan täcket och höll på i säkert minst 15 långa sekunder med en enda brakare. Hehe
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Det är i såna stunder man önskar som mest att man hade en digital inspelningsapparat modell mindre, typ Olympus eller Zoom t.ex.
SadamJR Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Använder man brakskitar när man gör såna där human beat box-ljud?
Recommended Posts