Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat

De lilaorangea fälten skapar väl denna synvilla.

I mitt fall skapas denna synvilla i oändlighet hur nära och länge jag än tittar.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fidden har rätt... det är samma färg...

Ögat blir lurat och tror att det är grönt när orangea linjer skär igenom medan det ser blått ut när lila linjer skär.

Redigerat av Analogfreak
Postat (redigerat)

Om ni tittar på den tredje orangea linjen uppe till vänster och den tredje orangea linjen uppe till höger, så måste ni väl ändå medge att det stora fältet den skär igenom till vänster i bilden är blått och att motsvarande fält uppe till höger är ljusgrönt?

Om det nu är samma färg på dessa fält - vilken är färgen??

Redigerat av debatt
Postat
Kan man ha mer eller mindre bra färgseende? Trodde att man var färgblind,

eller oxå inte.

När jag mönstrade gjorde vi färgtester och man mätte om man var färgblind och i så fall hur mycket.

Min tjänst krävde 0 i färgblindhet, vilket få personer klarar.

Postat
Om ni tittar på den tredje orangea linjen uppe till vänster och den tredje orangea linjen uppe till höger, så måste ni väl ändå medge att det stora fältet den skär igenom till vänster i bilden är ljusgrönt och att motsvarande fält uppe till höger är blått?

Om det nu är samma färg på dessa fält - vilken är färgen??

Nån turkosaktig grej.

Postat
När jag mönstrade gjorde vi färgtester och man mätte om man var färgblind och i så fall hur mycket.

Min tjänst krävde 0 i färgblindhet, vilket få personer klarar.

Vad hade du för tjänst?

Postat
Nån turkosaktig grej.

Ok, så det är varken ljusgrönt eller blått, utan ett medelvärde av dessa fält. Jaja, det förklarar ju saken.

(skrev fel ordning ovan, ändrade det)

Postat
Det är nog glassen som gör att jag fiser äckligt, men nu ska jag sova gonatt.

Finns bara en sort jag pruttar av, det är Triumf strutglass.

Tål du inte soja kan det vara det... Tofuline.

Postat

Jag slog personligt rekord i längsta brakskit för några nätter sedan denna veckan. Vek undan täcket och höll på i säkert minst 15 långa sekunder med en enda brakare.

Hehe

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.