Fidden Postat 4 oktober 2009 Trådstartare Postat 4 oktober 2009 Ibland vill jag inte visa min signatur.
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Kolla noggrannare på de två olika färgerna. Jag lovar, det händer absolut ingenting i min hjärna. 😄
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Jag lovar, det händer absolut ingenting i min hjärna. 😄 Titta riktigt riktigt nära skärmen.
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Inte ett skit ändå.... besviken eller lättad... vet inte vilket
Fidden Postat 4 oktober 2009 Trådstartare Postat 4 oktober 2009 man kanske skulle göra en såndär bild, fast en animerad gif där det dyker upp ett såntdär äckligt stort och hårigt rövhål efter 23 sekunder eller så.
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Inte ett skit ändå.... besviken eller lättad... vet inte vilket Men herregud! Det är samma färg!
Fidden Postat 4 oktober 2009 Trådstartare Postat 4 oktober 2009 Men herregud! Det är samma färg! Vilken av dem?
Fidden Postat 4 oktober 2009 Trådstartare Postat 4 oktober 2009 men jag trodde inte på dig, men nu tror jag. Det måste vara häxkonst. HÄXKONST!
SadamJR Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Grön och blå är samma färg. Kan man få se den där bilden igen.
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 okokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokok okokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokoko kokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokok okokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokokok OKEJ
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Hehe Nu har jag stirrat i 7 minuter på bilden men ser grön som grön och blå som blå. Riktigt nära. Det händer inte ett skit.
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Hehe Nu har jag stirrat i 7 minuter på bilden men ser grön som grön och blå som blå. Riktigt nära. Det händer inte ett skit. Öppna bilden i Paint eller nåt och klipp ut det gröna och det blå så ska du se att det är samma färg.
SadamJR Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Det här är nog för mer lättpåverkade människor, eller hur debatt?
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Begriper fortfarande ingenting. Dingbats hävdar att det gröna och det blå är eller blir samma färg om man stirrar på bilden länge och nära. Undrar hur många timmar man då måste titta... 🙂
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Dingbats hävdar att det gröna och det blå är eller blir samma färg om man stirrar på bilden länge och nära. Undrar hur många timmar man då måste titta... 🙂 Det är inte nån synvilla som gör att det ser ut som samma färg. Synvillan är att det ser ut som olika färger när det i själva verket är samma färg.
debatt Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Öppna bilden i Paint eller nåt och klipp ut det gröna och det blå så ska du se att det är samma färg. Jag har inga såna program i datorn, bara word och Cubase egentligen. Du menar att den där färgen emellan blå och gröna fältet gör att det blir en synvilla, att ögonen uppfattar det som en grön och en blå. Om man läger det "gröna" fältet bredvid det "blå" fältet så visar det sig vara samma färg? Intressant med såna synvillor. Tyvärr fungerar inte jag oftast på instruktionerna. Hjärnan separerar, eller fortsätter tolka färgen.
Fidden Postat 4 oktober 2009 Trådstartare Postat 4 oktober 2009 Och förklaringen är? Den röda färgen gör att den blågröna färgen ser grön ut, och den lila färgen gör att den blågröna färgen ser blå ut...?
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Du menar att den där färgen emellan blå och gröna fältet gör att det blir en synvilla, att ögonen uppfattar det som en grön och en blå.Om man läger det "gröna" fältet bredvid det "blå" fältet så visar det sig vara samma färg? Precis så.
Recommended Posts