Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
SN >50dB.

Är det så himla farligt då? Jag hade inte tänkt föra över till datorn, bara lyssna. De andra spelarna står det inte några SN-förhållanden på.

Postat

cs7000a.jpg

Liknande sån här kör(de) jag med...

fast modellen "under"

Jaha, ni ska satsa på en usb-variant.

Det kan vara praktiskt nuförtiden!

Postat
Är det så himla farligt då? Jag hade inte tänkt föra över till datorn, bara lyssna. De andra spelarna står det inte några SN-förhållanden på.

Nej, det kan vara bra. Det är ju ett större än-tecken. De andra spelarna har nog ingen angivelse för det alls, eftersom de skäms.

Den kan vara bra den du tittat på, kan ju kopplas till förstärkare direkt också!

Overkills var jäkligt snygg!

Postat

I värsta fall får de skrota min... men jag är beredd att lägga en tusing på reparation helt klart.

Det är nog bara en säkring som behöver bytas.

Postat (redigerat)

Moving coil-pickuper är ju bättre än moving magnet, men kräver en speciell ingång på förstärkaren för rätt utnivå.

Men moving coliare är så mycket dyrareeeee....

Då är det så att Ortofon har gjort speciella movingmagnet med moving coil-egenskaper. Mer än så tekniskt kan jag inte berätta.

De kör jag med! Jäkligt prisvärda pickuper.

X1-MC och liknande beteckningar har dessa simulerade moving magnet till moving coil-pickuper.

Redigerat av debatt
Postat

Det man måste tänka på när man köper skivspelare är att man oxå köper ett sånt

där litet bord från ikea att ställa den på. Det har jag läst i hifi&musik.

Postat
Moving coil-pickuper är ju bättre än moving magnet, men kräver en speciell ingång på förstärkaren för rätt utnivå.

Då är det så att Ortofon har gjort speciella movingmagnet med moving coil-egenskaper. Mer än så tekniskt kan jag inte berätta.

De kör jag med! Jäkligt prisvärda pickuper.

X1-MC och liknande beteckningar har dessa simulerade moving magnet till moving coil-pickuper.

Känner igen begreppen men har inte en susning om vad de betyder längre.

Postat
Det man måste tänka på när man köper skivspelare är att man oxå köper ett sånt

där litet bord från ikea att ställa den på. Det har jag läst i hifi&musik.

Jaså

Postat
Hmm, kanske ska köra på den som Killis har då. Står det "DJ-Tech" under som på bilden?

Nej, jag tycker du ska spara till en referensskivspelare för 200.000 kr och skita i det med usb...

Skämt åsido, den du kollade in hade ju möjlighet att kopplas till vanlig förstärkare också, förutom usb.

Har Overkills det?

Overkill?

😎

Postat
Känner igen begreppen men har inte en susning om vad de betyder längre.

rörlig magnet resp rörlig spole.

Det senare ger ett mer nyanserat ljud.

Dyrare.

Köper man simulerad moving coil från Ortofon är man klok.

Postat
En kompis köpte en linn skivspelare för ca 10 000 i början på 80talet, men den var

inte komplett utan det där bordet.

Thorens

Dual

Linn

goa märken

en klassiker är ju annars den där Technics med stroboskopet som funnits i mer än 30 år.

X1000 eller vad heter den???

Postat
Tyvärr står det DJ-tech ja, men låter man en skiva ligga i så syns det inte direkt.

Här kan ni höra hur det låter efter att man för över via USB: http://www.speedyshare.com/937627260.html Tror det var typ andra gången jag lyssnade på skivan när jag spelade in den på datorn, så skivan var rätt fräsch.

Går det att kloppla direkt till en förstärkare?

Och om man har aktiva monitorer, behöver man någon förstärkare?

Postat (redigerat)

"Tips!

Det kommer att låta ännu bättre om du sågar ur botten på Ikea Lack-bordet och tar bort pappret som ligger emellan de två skivorna. Dessutom ska du dra åt bene stenhårt och ställa bordet i våg med vattenpass.

Synd att du inte hann prova Arcam-RIAAn innan du köpte MF:en.

Carl Michael Engvall, Ljudtema"

Redigerat av SadamJR
Postat
Går det att kloppla direkt till en förstärkare?

Och om man har aktiva monitorer, behöver man någon förstärkare?

Min är kopplad direkt till förstärkare. Det finns en knapp på baksidan som i ena läget är för förstärkare, andra för USB. Min är alltså kopplad till min förstärkare via RCA och sen är det bara att köra.

På din andra fråga har jag ingen aning.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.