GIGAN (oregistrerad) Postat 26 september 2009 Postat 26 september 2009 hm...med tanke på LOL så kanske du också tänker det låter töntigt, ja, som sagt det är inte så genomtänkt 😄 Men om vi börjar från början så verkar det vara delat läger. Ena sidan säger, nej ingen musik eller intro. Direkt på sidan bara. Andra sidan säger, klart det ska vara ett intro så du sticker ut från mängden. Om man inte har ett intro, vad kan man då ha för att inte bli en i mängden? MVH Anders Sorry det var inte ironiskt menat! Tycker det låter dramaturgiskt jävligt kul!
Anders F Postat 26 september 2009 Trådstartare Postat 26 september 2009 Sorry det var inte ironiskt menat!Tycker det låter dramaturgiskt jävligt kul! 😄 Då är jag med. MVH Anders
Anders F Postat 26 september 2009 Trådstartare Postat 26 september 2009 Gjort en slutmix nu också på musiken. Vad tycks, funkar mixen? Tycker ni en mastring behövs för detta ändamål? Eftersom det inte är jag som mastrar så kanske det är bättre att ha enbart det jobb jag gjort på hemsidan, eller? http://www.speedyshare.com/943924676.html MVH Anders
Burnie Postat 26 september 2009 Postat 26 september 2009 Det låter skitbra Anders, bra jobbat!!! Jag tycker det känns proffsigt med musik till hemsidor Mvh Björn
Anders F Postat 26 september 2009 Trådstartare Postat 26 september 2009 Det låter skitbra Anders, bra jobbat!!!Jag tycker det känns proffsigt med musik till hemsidor Mvh Björn Tack Björn! Det värmde att höra! Tog en liten chansning som lämnade "pluggen" 🙂 MVH Anders
GIGAN (oregistrerad) Postat 26 september 2009 Postat 26 september 2009 Tack Björn! Det värmde att höra! Tog en liten chansning som lämnade "pluggen" 😄 MVH Anders Instämmer med Burnie 🙂 Låter skitbra och kör filmidén. Mastra? Tja´ få vet väl det bättre än du!
KaptenGnissel Postat 26 september 2009 Postat 26 september 2009 Sorry att jag inte skrev detta i mitt tidigare inlägg men det låter mycket bra Anders. Dock hade jag inte lagt musiken som default på förstasidan som jag sa tidigare. Det är bara min åsikt. 🙂 //KG
Anders F Postat 26 september 2009 Trådstartare Postat 26 september 2009 (redigerat) Sorry att jag inte skrev detta i mitt tidigare inlägg men det låter mycket bra Anders. Dock hade jag inte lagt musiken som default på förstasidan som jag sa tidigare. Det är bara min åsikt. 🙂 //KG Nä, och det har jag tagit åt mig av de tankar som kommit, så jag tänkte att första sidan ska vara att man väljer med eller utan intro 😄 TAck GIGAN! När det gäller mastringen så är det ju inte volymen jag är ute efter som ni kanske förstår, då jag tycker detta räcker gott och väl för en hemsida. Dock är det ju lite det där med detaljerna som mastringen även gör med musiken. hm...får fundera på om jag tycker det är värt pengarna i detta läge. MVH Anders Redigerat 26 september 2009 av Gizmozis
DieHard (oregistrerad) Postat 26 september 2009 Postat 26 september 2009 Låter bra som det är. Behövs ingen mastring till det här.
Anders F Postat 26 september 2009 Trådstartare Postat 26 september 2009 Låter bra som det är. Behövs ingen mastring till det här. Tack! Skitkul att höra! MVH Anders
Simon Andersson Postat 26 september 2009 Postat 26 september 2009 Det låter bra. Beror lite på vad du tänkt till introt (för jag gissar på att det ska vara nåt Flash-tjofräs), men just nu känns klippet för långt. Jag är dock kluven i frågan. Har gjort många hemsidor och, som tidigare nämnts, finns en stor irritation vid default musik som sätter igång utan förvarning. De flesta lyssnar på musik när de surfar runt på sidor... Då är det inte kul med ett plötsligt intro på en sida, följt av länkklickljud och annan typisk Flash-skit. Att välja "Play intro" känns wierd då det SKA sättas igång direkt. Annars känns det inte som ett intro. Ska ett intro finnas med ska självklart "Skip intro" finnas med. Men visst är det coolt att ha med ett fläskigt intro. Hade jag gjort sidan åt dig hade jag skippat introt, gjort en sida i HTML och inte Flash, lagt det "unika" på en riktigt snygg design och lagt in alla ljudexepel i en Flash-spelare (där man kan välja den genre som passar en bäst). Det vinner i mina ögon/öron.
perlin Postat 26 september 2009 Postat 26 september 2009 Nej!! Jag vänder direkt, fel vibbar för fortsatt samarbete! Fast det kanske inte gör så mycket...
DieHard (oregistrerad) Postat 26 september 2009 Postat 26 september 2009 Jag är dock kluven i frågan. Har gjort många hemsidor och, som tidigare nämnts, finns en stor irritation vid default musik som sätter igång utan förvarning. De flesta lyssnar på musik när de surfar runt på sidor... Råder delade meningar om intro med musik eller inte. Bästa lösningen är då kanske ha en med möjlighet att skippa intro. Men om man lyssnar på musik när man surfar runt så lär man ändå stänga av den när man går in på såna här sidor i alla fall.
Anders F Postat 26 september 2009 Trådstartare Postat 26 september 2009 (redigerat) Det låter bra. Beror lite på vad du tänkt till introt (för jag gissar på att det ska vara nåt Flash-tjofräs), men just nu känns klippet för långt. Jag är dock kluven i frågan. Har gjort många hemsidor och, som tidigare nämnts, finns en stor irritation vid default musik som sätter igång utan förvarning. De flesta lyssnar på musik när de surfar runt på sidor... Då är det inte kul med ett plötsligt intro på en sida, följt av länkklickljud och annan typisk Flash-skit. Att välja "Play intro" känns wierd då det SKA sättas igång direkt. Annars känns det inte som ett intro. Ska ett intro finnas med ska självklart "Skip intro" finnas med. Men visst är det coolt att ha med ett fläskigt intro. Hade jag gjort sidan åt dig hade jag skippat introt, gjort en sida i HTML och inte Flash, lagt det "unika" på en riktigt snygg design och lagt in alla ljudexepel i en Flash-spelare (där man kan välja den genre som passar en bäst). Det vinner i mina ögon/öron. Introt är mer tänkt som en film som jag ska prata med en regissör om, så inget flash så direkt förutom då kanske spelaren. Vad tror du om att ha en i flash och en i html då? Att man får välja mellan det? Så som designförslaget är nu så tycker jag det är snyggt och väldigt lättöverskådligt och han har gjort ett bra jobb där, men det jag börjar bli rädd för är att den inte sticker ut något. Så jag funderar på om man på flashsidan kan ha kanske ett mixerbord nu där man klickar på reglarna för att komma åt delarna på sidan. Det är inte många delar så det kommer nog inte bli grötigt. Och sedan ha den stilrena designen i html. Jag ska snacka lite med han som gör sidan också. Samtidigt så får jag kanske finna mig i att om han säger och råder mig till att itne göra det så har ju han bra mer erfarenhet kring detta än jag (precis som du som gjort sidor åt andra). Jag håller ju bara på med musik och kan inte ett skit om detta 😄 Perlin, du hade alltsså klickat vidare direkt av musiken att dömma? MVH Anders EDIT: I värsta fall om man gör filmen och ändå beslutar sig för att inte ha det som intro, kan man ju ändå slänga med den på sidan och ha på lite andra sidor som reklam för sig själv kanske 😱 Redigerat 26 september 2009 av Gizmozis
Simon Andersson Postat 27 september 2009 Postat 27 september 2009 Introt är mer tänkt som en film som jag ska prata med en regissör om, så inget flash så direkt förutom då kanske spelaren. Vad tror du om att ha en i flash och en i html då? Att man får välja mellan det? Så som designförslaget är nu så tycker jag det är snyggt och väldigt lättöverskådligt och han har gjort ett bra jobb där, men det jag börjar bli rädd för är att den inte sticker ut något. Så jag funderar på om man på flashsidan kan ha kanske ett mixerbord nu där man klickar på reglarna för att komma åt delarna på sidan. Det är inte många delar så det kommer nog inte bli grötigt. Och sedan ha den stilrena designen i html. Jag ska snacka lite med han som gör sidan också. Samtidigt så får jag kanske finna mig i att om han säger och råder mig till att itne göra det så har ju han bra mer erfarenhet kring detta än jag (precis som du som gjort sidor åt andra). Jag håller ju bara på med musik och kan inte ett skit om detta 🙂 Njaa... Inte flera grejer. Tycker du ska ha en och samma sida. Less is more, du vet 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.