Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan, har ett väldigt allvarligt problem med mitt pro tools.

Nu är det såhär att jag har spelat in ett par låtar idag, funkade alldeles utmärkt, men nu ett par timmar när jag ska lyssna brusar det som fan i pro tools?

Det hackar och låter väldigt inte alls bra. Gjorde inte så innan när jag lyssnade, är väldigt svårt att mixa nu med alla miffoljud i bakrunden..

Dock när jag sparar mixen på datorn finns där inte ett konstigt ljud alls, någon som har en aning?

Konstigast av allt är att det inte är så i alla mixar märkte jag nu :S

Redigerat av sLk
Annons
  • 1 månad senare...
Postat
Slet også med dette problemet. Installér dine plugins på ny.

Tror på att det är någon plugg som brusar. Du har inte lagt distpluggen på någon kanal och en kompressor efter? Den kan brusa rätt bra i så fall.

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Du nämnde att det "hackar", det e inte så att du har överbelastat datorn? Då kan det hacka o knastra (iaf om du har inställt på ignore errors i setupen...) e de bara rent brus e de säkert nån distplugg eller nått som ligger på medlyssningen.

Redigerat av Limpan
Postat (redigerat)
Dersom han refererer til det samme som jeg har opplevd så er det hvit støy i enormt volum fra flere spor samtidig.

Om man hör högt vitt brus på vissa ställen så kan det vara fades som försvunnit, en bugg kanske? Protools ersätter saknade fades med brus ibland, kan bli hiskeligt högt! Detta problem fixas genom att i regionslistan välja recalculate waveforms eller nått sånt, minns inte exakt o kan inte kollla för tillfället. Man ska iaf kunna återskapa fades så dom inte brusar igen.

Redigerat av Limpan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.