sLk Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Tjena, behöver lite snabb hjälp med Pro Tools 8. Hur gör man när man spelar in så man kan lyssna ungefär 10 sekunder innan den börjar spela in, vet att man kan göra det men vet inte hur. Det var automatiskt på sequel 2 och det hjälper mycket när man ska komma in i spelet. Hur gör man så den inte sparar ALLA filer jag har i Pro Tools fönstret, tex när någon spelar fel, mappen blir väldiigt stor efter en stund. Hur får man så att fönstret följer efter spåren när jag spelar in, lite jobbigt att flytta fönstret till höger när man spelar in väldigt långt. Hoppas någon kan hjälpa mig lite fort, tack på förhand! 😎
evilrocker Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Använd preroll i transport och ställ in hur långt i förväg du vil spela in och använd sedan punch in Det är antingen under view eller options jag har för mig att du har inställning för scroll, välj after page eller vad den hette.
evilrocker Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 I regionsfönstret har du en meny du kan klicka ner och välja select unused då markeras alla oaktiva regions sen kan du radera dom.
Limpan Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 har spelat in en tagning som man inte vill spara räcker det att trycka på Z direkt efteråt (alltså ångra...) så försvinner den helt
sLk Postat 25 september 2009 Trådstartare Postat 25 september 2009 Använd preroll i transport och ställ in hur långt i förväg du vil spela in och använd sedan punch in Det är antingen under view eller options jag har för mig att du har inställning för scroll, välj after page eller vad den hette. Funkar inte, börjar exakt där pekaren står 😏
evilrocker Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Är det inte så att du först fyller i antal takter och sen måste du även klicka i den rutan där det står pre-roll för att aktivera den. Funkar inte, börjar exakt där pekaren står 🙂
hajhaj Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 Det är antingen under view eller options jag har för mig att du har inställning för scroll, välj after page eller vad den hette. Lånar tråden lite.. Hur gör man samma sak fast i MIDI-editeraren?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.