Jump to content
Annons

Har fröken Kxxxxat?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

När vi gick i första klass i Vivstavarv, ev var det i tvåan, hade en kompis på rasten skrivit en lapp, och i smyg lagt på den unga frökens kateder, lydande följande:

"Har fröken knullat? Det tror jag."

Efter rasten läste fröken upp lappen, och på nåt vis var det solklart direkt vem författaren var. Fröken blev lite lagom arg, skrattade säkert i smyg, vi andra höll på att dö av lycka. X skämdes så han ville dö säkert. Att skriva dessa ord 1962 var nånting helt oerhört, mycket värre än allt Eddie Meduza och alla hållit på med på senare tid.

Jag gick bara kvar där i Timrå till fjärde klass, sen flyttade vi till Ljusne. 25 år efter att jag flyttat, jag kom knappt ihåg klasskompisarna, så hade ett par av tjejerna letat upp alla som gick ut nian tillsammans, även mig, det var dags för klassträff. Jag for till Timrå, det var märkligt att återse allihop, vad lika vi alla var fast vi var över trettio år allihop. Hela klassen kom, utom X. Skammen var fortfarande för stor!

Det som dryftades mest av allt, och då hade de andra ändå gått i samma klass i åtta år till efter lappskrivningen, var just den;

"Kommeru ihåg när X skrev en lapp och fråga fröken om hon hade knullat"? Och sen: "Det tror jag!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sonen berättade för något år sedan hur eleverna i hans klass fick gå fram till svarta tavlan och skriva ett ord var börjandes på olika bokstäver. Klasskompisen E fick i uppdrag att skriva ett ord börjandes på P, och skrev då med spretiga bokstäver "pit", varpå deras fröken blev upprörd. Fast inte över felstavningen utan över att det kunde finnas oskyldiga elever som inte hört sådana ord tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonen berättade för något år sedan hur eleverna i hans klass fick gå fram till svarta tavlan och skriva ett ord var börjandes på olika bokstäver. Klasskompisen E fick i uppdrag att skriva ett ord börjandes på P, och skrev då med spretiga bokstäver "pit", varpå deras fröken blev upprörd. Fast inte över felstavningen utan över att det kunde finnas oskyldiga elever som inte hört sådana ord tidigare.

Vet inte om nån av er följde den här debatten:

http://www.gt.se/nyheter/1.1569140/forbjod...-pa-utstallning

nästan komiskt... år 2009 kan man fortfarande uppröra med tämligen oförarglig bildkonst.

ot kring ot kanske. Kul anekdot Nilsson!

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Vet inte om nån av er följde den här debatten:

http://www.gt.se/nyheter/1.1569140/forbjod...-pa-utstallning

nästan komiskt... år 2009 kan man fortfarande uppröra med tämligen oförarglig bildkonst.

ot kring ot kanske. Kul anekdot Nilsson!

tjing

Det står en notis om att ordet runka även betyder vicka, skaka.

Då är det ju helt ok att säga att jag ska runka filpaketet innan jag öppnar det. 😏

En percussionist runkar säkert sina maraccas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står en notis om att ordet runka även betyder vicka, skaka.

Då är det ju helt ok att säga att jag ska runka filpaketet innan jag öppnar det. 😛

En percussionist runkar säkert sina maraccas...

du levererar oomkullrunkeliga sanningar! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står en notis om att ordet runka även betyder vicka, skaka.

Då är det ju helt ok att säga att jag ska runka filpaketet innan jag öppnar det. :rolleyes:

En percussionist runkar säkert sina maraccas...

Hmm... i så fall går det bra med:

Messi runkar bollen till Zlatan.

Varför runkar du så? Fryser du?

Hon runkar på höfterna när hon går.

Typisk parkinsonism är att man runkar.

.

.

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Hmm... i så fall går det bra med:

Messi runkar bollen till Zlatan.

Varför runkar du så? Fryser du?

Hon runkar på höfterna när hon går.

Typisk parkinsonism är att man runkar.

.

.

.

:rolleyes:😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...