Jump to content
Annons

Min första rapstudio

Nizo

Recommended Posts

Hej!

Jag blev nyss medlem här för att kunna få hjälp med att bygga min egna lilla studio. Vad jag har just nu är min laptop (HP G7000 Notebook PC) och en synth (MidiMan USB Keystation 49). Jag kan vänta med mick och fokusera på att göra låtarna så länge... Vad behöver jag? Räcker det jag har?

Tacksam för all hjälp.

Dela på andra sajter

Annons

När jag var sådär en fjorton år tävlade vi om vem som kunde rapa längst, högst och äckligast. En som än i dag kallas "Helle" var oslagbar, han hade ett trix, han drack en "Syd" i ett drag, fick massor med bubblor i magen och kunde sen rapa helt ohyggligt, det hördes lätt 200 meter.

Vi tävlade även i att kunna spotta de största snorloskorna. Sydläsken gjorde Helle oslagbar i detta. Han var en snuskig jävel, på hockey ställde vi oss bakom motståndarmålet, sen hällde Helle i sig en Syd rakt av. Efter en stund harklade han upp en sk "Syd-bobba" som han lyckades spotta iväg ända på ryggen Moras målvakt.

Några år senare tyckte vi förstås att våra raptävlingar var töntiga, obegripligt att vi kunde hålla på så.

Men tro det eller ej, nu 40 år senare är rap på högsta mode igen!

Dela på andra sajter

När jag var sådär en fjorton år tävlade vi om vem som kunde rapa längst, högst och äckligast. En som än i dag kallas "Helle" var oslagbar, han hade ett trix, han drack en "Syd" i ett drag, fick massor med bubblor i magen och kunde sen rapa helt ohyggligt, det hördes lätt 200 meter.

Vi tävlade även i att kunna spotta de största snorloskorna. Sydläsken gjorde Helle oslagbar i detta. Han var en snuskig jävel, på hockey ställde vi oss bakom motståndarmålet, sen hällde Helle i sig en Syd rakt av. Efter en stund harklade han upp en sk "Syd-bobba" som han lyckades spotta iväg ända på ryggen Moras målvakt.

Några år senare tyckte vi förstås att våra raptävlingar var töntiga, obegripligt att vi kunde hålla på så.

Men tro det eller ej, nu 40 år senare är rap på högsta mode igen!

🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.