Nyhetsroboten Postat 24 september 2009 Dela Postat 24 september 2009 Cakewalks inspelningsprogram Sonar har uppdaterats till version 8.5. Bland nyheterna finns bland annat en trumplugg, två kanalstrippar och en inbyggd stegsequencer. Dessutom ska programmet vara testat och kompatibelt med Windows 7. Visa hela nyheten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 6 oktober 2009 Dela Postat 6 oktober 2009 Är det någon mer galning som uppgraderat till Sonar PE 8.5.1 ? Tillslut kunde jag inte stå emot. Framförallt är det VX-64 Vocal Strip med de-esser som jag är nyfiken på. Och den inbyggda Arpeggiatorn. Och den uppgraderade V-Vocal och AudioSnap 2.0 och Session Drummer 3. Tusen spänn, jo, men vad f-n. Borde ha varit en gratis patch egentligen. Så nu sitter man och tankar ner en massa gb. Och dessutom får mer OceanWayDrums 10M Kit för SessionDrummer är nog ett plus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2009 Dela Postat 6 oktober 2009 Jag har skaffat den uppgraderingen och valde även att få dvd hemskickat till mig. Uppgraderingen som ligger på dvd:n är något jag rekomenderar eftersom du inte behöver ha 8:an installerad.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 6 oktober 2009 Dela Postat 6 oktober 2009 Tusen spänn, jo, men vad f-n. Borde ha varit en gratis patch egentligen. Drog mig för uppdatering bl a av den anledningen. Får se vad de hittar på till 9:an. Att dubbelklicka på audio-tracken borde självklart leda in i en audioediteringsdel. Vägrar uupdatera tills dess. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 7 oktober 2009 Dela Postat 7 oktober 2009 Tycker det är snålt av cakewalk att inte bjuda på 8.5an..speciellt då 9.0 släpps snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ludvig på Roland Postat 7 oktober 2009 Dela Postat 7 oktober 2009 Tycker det är snålt av cakewalk att inte bjuda på 8.5an..speciellt då 9.0 släpps snart. "Snart" är ju ett relativt begrepp men det kommer inte att komma någon version nio av SONAR i år. Mvh Ludvig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 7 oktober 2009 Dela Postat 7 oktober 2009 "Snart" är ju ett relativt begrepp men det kommer inte att komma någon version nio av SONAR i år. Mvh Ludvig Nu spekulerar jag vilt här, men jag "tror" det släpps tidigt nästa år, vilket kan vara inom 2-3 månader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ludvig på Roland Postat 8 oktober 2009 Dela Postat 8 oktober 2009 Nu spekulerar jag vilt här, men jag "tror" det släpps tidigt nästa år, vilket kan vara inom 2-3 månader. Det där är en vanlig missuppfattning enligt mig. En som inte spekulerar utan vet vad som gäller är Noel Borthwick, CTO på Cakewalk. Han skriver såhär: SONAR 8.5: The Fine Print Tråden innehåller också en hel del info om vad är nytt i 8.5. Kul läsning för den vetgirige. Mvh Ludvig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.