Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hur är den här, är den ok, skall köras ihop med yamha hs 50, är den bättre än samson resolv? eller ska man lägga till en tusenlapp och köpa ESI sw10k experience?

Annons
Postat

I den prisklassen så tror jag inte du hittar något bättre än XTZ.

http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&produkt=2

Jag har en hemma, ska köpa en till studion också, samt en kompis som har en hemstudio blev impad och ska skaffa den.

Tänk dig först för om du verkligen har rätt rum för subbas. Det kanske kommer göra mer skada än nytta? Hörlurar är annars ett bra alternativ för att kontrollera basen.

Postat
ok men den är inte tänkt till studiobruk va? mer hemmabio och sånt väll

Det stämmer. Den har nämligen enbart ingångar så den har inget filter för satelliterna. Det gör att det blir svårare att få ihop det på ett bra sätt när det inte finns någon separat subwoofer-utgång att koppla in den på...

Postat

Den har Hög-Passfilter samt Steglöst ställbar gränsfrekvens. fick för mig att detta går att lösa men nu blir jag osäker. Har endast haft min hemma än så länge..

99w10_baksida.jpg

Postat

genom att lägga LP-frekvensen där monitorerna börjar rulla av kan man få det sömlöst. Dela vid 40 eller så om det är 6-8"... ja generellt alltså.

Postat
Det stämmer. Den har nämligen enbart ingångar så den har inget filter för satelliterna. Det gör att det blir svårare att få ihop det på ett bra sätt när det inte finns någon separat subwoofer-utgång att koppla in den på...

Tackar Claes bra att du e vaken, vad tycker du om tascam subben då?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
genom att lägga LP-frekvensen där monitorerna börjar rulla av kan man få det sömlöst. Dela vid 40 eller så om det är 6-8"... ja generellt alltså.

Så lågt är helt meningslöst att dela. Dela vid 100-150hz istället.

Postat (redigerat)
Så lågt är helt meningslöst att dela. Dela vid 100-150hz istället.

Skämtar du? Suben ska delas så lågt som bara möjligt. Man får bättre sammanhållning i ljudet om man låter monitorerna spela så brett som möjligt. Suben är ju enbart till för att förlänga registret. Det optimala enligt mig ligger på 50 Hz delning rent ljudmässigt. Ju lägre man delar, desto mindre fasfel.

Redigerat av desvaenger

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.