Linus Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Top 10 obehagliga julsånger 10. S Club 7 - Perfect Christmas 09. Ulf Lundell - Snart kommer änglarna att landa 08. N'Sync - I Don't Wanna Spend One More Christmas Without You 07. Pointer Sisters - Santa Claus Is Coming To Town 06. Steps - Merry X-mas Everybody 05. Kylie Minouge - Santa Baby 04. Hep Stars - Christmas On My Mind 03. Christer Sjögren - Bella Notte 02. Drängarna - Jag fångade en räv ...och slutligen 01. Christina Aguilera - Silent Night (Christina, som för övrigt lyckas med bedriften att waila varje fras, tar om hela sången på spanska när man väl hoppas att den är över.) BUMP! Psst... Your browser does not support the HTML5 audio tag 😕
mornel Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Hon verkar ha det lite trassligt med att hålla ut tonerna, det är väldigt svajigt 😉
android Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Jösses, tror aldrig att jag lyckades höra låten ifjol, men hon kan ju waila den tjejen........ *fontänkräks*
martinm Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Psst... Your browser does not support the HTML5 audio tag 😉 Måste ju hamna under rubriken "mycket tydlig parodi på existerande låt" 😛
Linus Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Psst... Your browser does not support the HTML5 audio tag 😮 Måste ju hamna under rubriken "mycket tydlig parodi på existerande låt" 😛 😛😉
musik (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Så kanske de håller på när de inte kan sjunga träffsäkert. Då kan man ju alltid försöka täcka in "hela" registret... Sexig dock.
Nisse Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Ännu har ingen nämnt Tyskarna från Lund - Achtung X-Mas, den spelas i alla fall ganska mycket hemma hos mig så här års.. 😳
Thimmie Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Hehe... Jag skäms, gillar faktiskt Wam - last chrismas... 😳
Nisse Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Hehe... Jag skäms, gillar faktiskt Wam - last chrismas... 😳 Wham ja, visst är den bra. Neko gillar den också. Dessutom gillar jag Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You.
Thimmie Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Hehe... Jag skäms, gillar faktiskt Wam - last chrismas... 😳 Wham ja, visst är den bra. Neko gillar den också. Dessutom gillar jag Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You. Hehe... Det här blev visst "bekännelse-tråden"! 🙂
Fnykis Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Gillar I saw mother kissing santa claus.. 😳 EDIT: I saw mommy kissing santa claus? Redigerat 21 december 2005 av Fnykis
Egghuvud Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Jag trodde jag redan hade sagt det. Men instämmer med flera stycken här Anders F. När det gäller finstämmda julsånger så är jag oerhört svag för Jethro Tulls "Christmas album" Coola flöjtiga verisoner av bl a greensleaves och ett par av Ian Anderssons finstämda julvisor. Rekomenderas.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Chris Rea - Driving home for christmas Otis Redding - Merry christmas baby Prince - Another lonely christmas Luther Vandross - Please come home for christmas EDIT; Förresten så tänker jag fira julen enbart i sällskap med dessa låtar. Min flickvän är i Thailand, min släkt bor långt ifrån där jag bor & mina vänner har sina respektive kalas... Redigerat 21 december 2005 av Danny Cort
Cliff Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Dom enda tre jullåtar jag behöver. 1 Shane MacGowan & Kirsty MacColl - Fairytale of New York 2. John Lennon - Happy Christmas (War Is Over) 3. O helga natt Allt annat får obemärkt skvala förbi...
joachime Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Jag säger Nat King Cole. I DN idag rekommenderade dom "The christmas song". Jag håller med om det, men vill även pusha för hans grymma version av "Deck the halls", eller varför inte "O Tannenbaum". Och när jag lyssnat mig trött på Nat lyssnar jag vidare på Bing Crosbys "Hawaian christmas day" och "Joy to the world". Vill man ha fullständig crooner är Dean Martins "Let it snow!" ett annat tips.
equality Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Favoriten är helt klart "Det är inte snön som faller" med Anders F Rönnblom. //nemo Favorit här också. Det finns en himla läcker tecknad video till denna också. Den tillför en del.
Lindeberg Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Spector-plattan är husfavorit, går alltid varm. Annars "Child of Winter" med Beach Boys, och så Band Aid lite i smyg! 😠
fogden2000 Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Last Christmas - WHAM (Förvånade? Inte jag iaf) I övrig så avskyr jag det mesta vad julmusik heter. 😆 Vad tror Du det är för synt som "pumpar" i låten Neko !? Prophet 5 ? Moog? 😠
Danny Cort (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Annars "Child of Winter" med Beach Boys Javisst. Men hade inte Beach Boys haft en jullåt så hade du nog ändå listat typ Here comes the night. Lite jul-titel iallafall. Redigerat 21 december 2005 av Danny Cort
milton Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) 1. All I Want For Christmas Is You - Mariah Carey Lyssna på 16-dels-triolerna pianot kör låten igenom... 2. Betlehems stjärna / Gläns över sjö och strand Stämning! ... ... ... Sist: Carola. Kan inte hon gå i ide över vintern. Snälla låt oss SLIPPA! Redigerat 21 december 2005 av milton
G.Audemard (oregistrerad) Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 A spaceman came travelling - Chris De Burgh Väldigt trevlig melodi. Annars O, helga natt.
Rygge Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 King Diamond - No presents for christmas åker på varje jul av ren rutin sedan den gavs ut någon gång i slutet på 80-talet
Larsson Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 ingen som hört och fattat tycke för: Ital Skurk med Jul,Strålande Jul ?? den har fått en regel bunden intervall på p3 på sistonne.. jag skulle tro att tomten själv kommer ha den på repeat i mp3´n när han svävar över snötäckta landskap på julafton.. annats är det väll anders f. som så många andra!! 🙂
Sonnert Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 alla yamaharts-låtar är dom bästa jullåtarna https://www.studio.se/index.php?showtopic...7&hl=yamahearts
Bajenuffe1 Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 Det gör lite ont i en gammal punksjäl att behöva vika ner sig rent musikaliskt men...att ljuga gör så ont...Det finns inget som slår Jul, Jul sjungen av en mäktig kör... Vilket mästerverk! /Bajenuffe
Bebopkeys Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 One little christmastree med Stevie Wonder. Det är nog årets favorit.
ViktorDenStore Postat 24 december 2005 Postat 24 december 2005 Sauron & Sissel Kyrkjebo - O Helga natt Nån som kommer ihåg den stora hiten? 🙂
Fnykis Postat 25 december 2005 Postat 25 december 2005 Top 10 obehagliga julsånger 10. S Club 7 - Perfect Christmas 09. Ulf Lundell - Snart kommer änglarna att landa 08. N'Sync - I Don't Wanna Spend One More Christmas Without You 07. Pointer Sisters - Santa Claus Is Coming To Town 06. Steps - Merry X-mas Everybody 05. Kylie Minouge - Santa Baby 04. Hep Stars - Christmas On My Mind 03. Christer Sjögren - Bella Notte 02. Drängarna - Jag fångade en räv ...och slutligen 01. Christina Aguilera - Silent Night (Christina, som för övrigt lyckas med bedriften att waila varje fras, tar om hela sången på spanska när man väl hoppas att den är över.) BUMP! Psst... Your browser does not support the HTML5 audio tag 😆 AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Håll för ööööronen!!!!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.