Linus Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Top 10 obehagliga julsånger 10. S Club 7 - Perfect Christmas 09. Ulf Lundell - Snart kommer änglarna att landa 08. N'Sync - I Don't Wanna Spend One More Christmas Without You 07. Pointer Sisters - Santa Claus Is Coming To Town 06. Steps - Merry X-mas Everybody 05. Kylie Minouge - Santa Baby 04. Hep Stars - Christmas On My Mind 03. Christer Sjögren - Bella Notte 02. Drängarna - Jag fångade en räv ...och slutligen 01. Christina Aguilera - Silent Night (Christina, som för övrigt lyckas med bedriften att waila varje fras, tar om hela sången på spanska när man väl hoppas att den är över.) BUMP! Psst... Your browser does not support the HTML5 audio tag 😄 AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Håll för ööööronen!!!!! 😉 Tog bort filen nu förresten...
ViktorDenStore Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Världens finaste jullåt... This Little Babe
Riffraff Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 wham - last christmas nån som vet nån bra svensk jullåt?
Hellpig Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 wham - last christmas nån som vet nån bra svensk jullåt? Adolphsson & Falk - Mer Jul 😆
Riffraff Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 John Lennon - So this is christmas Den är go den med
Steffe Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Ulf Lundell-Av himmlen sänd Rätt ovanlig jullåt, 10 minuter lång, gött!
maart (oregistrerad) Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 http://open.spotify.com/track/6ZVnhiMD7FwddmrPzp8KB1 och http://open.spotify.com/track/5XOVUtvelstkSQThYMsayt är fina 😉
Claes Holmerup Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Som redan har nämnts, så är ABBA:s "Happy New Year", Mariah Carey's "All I want for Christmas" och Wham's "Last Christmas" bland de bästa, utan tvekan - och helt utan att skämmas! 🙂 Sedan är en jul utan ett gäng jularior med Luciano Pavarotti, inte en riktig jul. Så det så! 😮 En låt som jag har något märkligt hatkärleksförhållande till, är JustD's "Nu är det jul igen" (eller vad den heter)... Den är kul samtidigt som den är helkass... 😉
Tophe Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 (redigerat) Alla låtar på Lennarts Jul-Bossa-Skiva. Helt underbar platta... Tror det var han som gjorde De Tre Vännerna & Jerry som tecknade Lennart. Han gjorde även en serie som hette Robin, på 90-talet. Lennart var en julkalender med en sjön tecknad gubbe. Det släpptes en julskiva med hans tecknade musikkompisar... den är underbar! Här är ett avsnitt från 95 med Lennart. Bossa-bandet ses i början (observera Ingemar Bergman på maraccas). ***edit*** Glömde länken. http://www.youtube.com/watch?v=GsMTekv-bdc Redigerat 12 oktober 2009 av Tophe
aROCKER Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Har roliga minnen till 220 volt´s "Heavy christmas" och Bad News "Cashing in on christmas" /aROCKER
SadamJR Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Alla låtar på Lennarts Jul-Bossa-Skiva. Helt underbar platta...Tror det var han som gjorde De Tre Vännerna & Jerry som tecknade Lennart. Han gjorde även en serie som hette Robin, på 90-talet. Lennart var en julkalender med en sjön tecknad gubbe. Det släpptes en julskiva med hans tecknade musikkompisar... den är underbar! Här är ett avsnitt från 95 med Lennart. Bossa-bandet ses i början (observera Ingemar Bergman på maraccas). Vardå?
Tophe Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Vardå? Oj.. glömde länken. Här: http://www.youtube.com/watch?v=GsMTekv-bdc
mussemajje Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 (redigerat) Hej! The Christmas song av Mel Tormé är min favorit - dvs. den som börjar med Chestnuts roasting on an open fire, Jack Frost nibbing on your nose... http://www.youtube.com/watch?v=s_W7p35SzuI Måste även nämna min favoritjulplatta: Natalie Cole - Holly & Ivy Tjoho! /Mussemajje Redigerat 12 oktober 2009 av mussemajje
Strummindude Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 "Gläns över sjö och strand", utan minsta tvekan. Bedövande vacker. Rent symfonisk i sina harmonibrytningar. Alice Tegnér kunde mer än att författa barnvisor, alla gånger!
Anders F Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Stilla natt är underbar, men det hänger mycket ihop med att man är lite småstolt över sin släkting också som är i fetstil i texten från wikipedia "Den svenska texten är skriven och bearbetad av Carl Oscar Mannström (1915), Edvard Evers (1917) och Torsten Fogelqvist (1937)." Annars tycker jag för att vara tråkig att o helga natt är underbart fin. MVH Anders (Fogelqvist)
YogSothoth Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Anders F Rönnblom.... Det är inte snön som faller. +1, videon är grym. Jullåtar är annars i allmänhet otäckt. För nåt år sen tog mina arbetskamrater fasta på mitt ogillande och körde jullåtar nonstop i nån vecka innan jul. Fy fan. Men jo, några som är bra finns det ju varav ett gäng nämnts redan, men riktig julstämning innfinner sig först med (OT-varning). Härrrrligt härrrrligt! /Andreas
Riffraff Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 En låt som jag har något märkligt hatkärleksförhållande till, är JustD's "Nu är det jul igen" (eller vad den heter)... Den är kul samtidigt som den är helkass... 😏 Exakt. Tycker den är mysig!
SadamJR Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Nu är det jul igen och dags att plocka upp en gammal tråd. Eagles "Please come home for christmas" platsar definitivt här. Inga rörliga bilder dock. Chris Reas "Driving home for christmas" finns omnämnd tidigare men jag tänkte jag skulle lägga ut en länk.Gillar verkligen hans tillbakalutade sound.
Umemagnus Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 (redigerat) Redigerat 21 december 2010 av Umemagnus 1
Jetblack Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Av de traditionella jullåtarna gillar jag "Jul, jul, strålande jul" bäst. Av de poppigare måste jag nog säga "Driving home for christmas" av Chris Rea. En låt som förtjänar att nämnas för inspelningens skull är "Mössens julafton" av Agneta Fältskog. Michael B. Tretow i sitt esse 🙂
debatt Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Uppvuxen med att det alltid skulle spelas Leif "Burken" Björklund och Tomtefolket och hans rockiga Julskiva från 76: Så gjorde jag revolt och vill/e helst lyssna på STILLA NATT och OH HELGA NATT Gamla föräldrar... att de orkar. 😄
oioioi Postat 22 december 2010 Postat 22 december 2010 Jullåtar är oftast sentimental, vedervärdig sörja. Några få ljuspunkter finns dock, men inte många. Kompisarna gjorde en julvideo för några veckor sedan. Om inte annat så rätt skoj.
laxlaxlax Postat 22 december 2010 Postat 22 december 2010 (redigerat) Svarta pisten! Iförd darkthrone-toppluva och lovikavantaaaaar INGEN JESUS KRIST, I VÅR SVARTA PIST Redigerat 22 december 2010 av laxlaxlax
oioioi Postat 22 december 2010 Postat 22 december 2010 Svarta pisten! Iförd darkthrone-toppluva och lovikavantaaaaar INGEN JESUS KRIST, I VÅR SVARTA PIST Sportlov är underbara!!!
pxm Postat 22 december 2010 Postat 22 december 2010 Har svårt att bestämma låt men jag tycker att Tuck Andress `Songs about snow`är ett superalbum..(superherojazzgitarr med bara kända julsånger..)
JohnRick Postat 22 december 2010 Postat 22 december 2010 Funky drummer med James B och Clyde Stubblefield.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.