Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag ska sälja mina alesis m1 active 520 för att köpa nya som är lite bättre (förhoppningsvis).. Inte för att jag varit missnöjd med mina alesis men har förbättrat det mesta i min studio förutom monitorerna så det är väll dags nu 😳

Så jag undrar vilka av dessa som är bäst! near 08 classic eller alesis m1 active 620!?

Någon som testat eller kanske vet?

Och sen undrar jag vad som kommer skilja mina nuvarande! Är mest sugen på near monitorerna men berätta vad ni vet o.s.v. 😄

Uppskattas mycket!

Eller finns det någon annan i samma prisklass?

Mvh Douglas

Annons
Postat

Jag lyssnade på en mindre modell av ESI-högtalarna förra året och blev inte imponerad, Alesis vet jag inget om på monitorsidan. Om din budget ligger på cirka 3000 kronor skulle jag satsa pengarna på ett par bra hörlurar.

Postat

Finns ju en som säljer sina event 20/20 bas här på forummet på säljsidan. Antingen så tycker man om dem eller så gör man inte det, men så är det ju med allt.

Postat

Jag kör med ett par near 08 classic i min studio. Är riktigt nöjd med dem, mycket för pengarna. Dock dock nästan 5-6 månader!! innan dem var helt inspelade, vilket Jag tycker är en väldigt lång tid. Sen är dem ganska så känsliga i vad du har för rum i högbasen/lägre mellanregister. Mitt run är något för litet (eller odämpat) och Jag har då lite problem med detta.

Annar tycker Jag 08 classic är en enkel och lätt högtalare att jobba med 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.