Jump to content
Annons

Logic 9.0.1 är släppt


iGnu

Recommended Posts

Logic Pro 9.0.1 Update

This update improves overall stability, provides numerous fixes and enhancements, and is recommended for all users of Logic Pro 9.

Some issues addressed include (but are not limited to):

-Replace mode now functions as expected when Punch Recording.

-Trimming a region now behaves correctly for regions whose first transient is quantized.

-Using "Paste at Original Position" in the Arrange window now works as expected.

-Using track import Replace to channel strip used on multiple tracks in the Arrange window now works as expected.

-Correct automation values are now maintained when one region is moved over another with the "Move Automation with Regions" option.

-Addresses an issue where the Save button on a Logic/Mackie Control stays lit when pressed with some projects.

-The Reassign Track shortcut menu now correctly displays the currently assigned channel strip object.

-Text Only mode for the Toolbar now remains in effect when an option is clicked on the Toolbar.

-MIDI commands can now be assigned to key commands with fixed assignments.

-Clicking solo on a channel strip no longer selects the channel strip.

-Fixes an issue where Logic would quit unexpectedly if the grid value in the Hyper Edit Convert Event definition dialog was changed.

-MIDI regions now play at the correct tempo when scrubbed with the Solo tool.

-Current project Mixer settings are now correctly maintained when importing tracks with "Send all fader values" enabled.

-EXS24 now correctly displays all parameters in Editor view for instruments created in Logic 8.

-Logic no longer quits unexpectedly in recording situations where both a MIDI and audio track are record enabled and the MIDI track is not selected.

Enhancements implemented include:

-It is now possible to measure and provide latency compensation for an external signal chain that is routed via the I/O plug-in.

-You can now snap align Flex Markers to MIDI notes within other tracks in the Arrange window.

-The Automap feature for Novation MIDI controllers now functions when using the Logic Studio plug-ins.

-Apogee's UV-22 dithering algorithm now an option when bouncing audio files.

Najs!!

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Logic Pro 9.0.1 Update

This update improves overall stability, provides numerous fixes and enhancements, and is recommended for all users of Logic Pro 9.

Gött. Då är det kanske snart dags att begrava åttan. Om de har fixat stabiliteten med flex time så blir det nog av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ändå 9'an har varit hyffsat stabil. Har inte märkt något speciellt.

Enda saken är att ibland när man ska välja en plugg så istället för pluggnamnen så kommer det upp "Macintosh HD" vid varje namn. Men det påverkar inte något egentligen. Vet man ungefär vilken ordning pluggarna ligger så löser det sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ändå 9'an har varit hyffsat stabil. Har inte märkt något speciellt.

Enda saken är att ibland när man ska välja en plugg så istället för pluggnamnen så kommer det upp "Macintosh HD" vid varje namn. Men det påverkar inte något egentligen. Vet man ungefär vilken ordning pluggarna ligger så löser det sig.

Har också märkt samma grej med "plugin-väljaren". Brukar bara vara att klicka ner fönstret och öppna det igen.

"Clicking solo on a channel strip no longer selects the channel strip" har stört mig som f*an. just om man spelar in flera midi-instrument samtidigt.

Dithering-algorithm från Apogee låter ju rätt kul förövrigt.

En BeatRepeat-plugg och total omskrivning av programkoden sen är jag nöjd ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

-It is now possible to measure and provide latency compensation for an external signal chain that is routed via the I/O plug-in.

ÄNTLIGEN! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

-It is now possible to measure and provide latency compensation for an external signal chain that is routed via the I/O plug-in.

ÄNTLIGEN! 🥰

Ja det var väl på tiden! 🙁 har du hunnit testa den ännu?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har hittat många fel och saker jag stör mig på.

* det går inte att muta en kanal i arrange, om det är fler kopior av samma kanaler så mutas alla av samma kanal.

* key komands som man själv ställer in försvinner när man stänger programmet.

* det går att trycka in rec på flera knaler med samma input. altså om man tex väljer samma input på kanl 1 och 3 så avmerkeras inte rec om man strycker på den andra knalen.

* sedan mutas markerade noter inne i midi regions som man mutar endast i arrage fönstret.

någon annan som märker dessa "fel"?

får väl köra uppdatering och se om det blir bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

* det går inte att muta en kanal i arrange, om det är fler kopior av samma kanaler så mutas alla av samma kanal.

i kolla inställningarna så Audio/General :Track Mute/Solo står på "Fast"

Link to comment
Dela på andra sajter

i kolla inställningarna så Audio/General :Track Mute/Solo står på "Fast"

tack för den, nu är det brukar(ade) vara. 😆

körde nyss uppdatering.

detta fixat i 9.0.1

* det går att trycka in rec på flera knaler med samma input. altså om man tex väljer samma input på kanl 1 och 3 så avmerkeras inte rec om man strycker på den andra knalen.

nu av markeras rec när man tycker rec på annan knal med samma input så som det ska va.

* sedan mutas markerade noter inne i midi regions som man mutar endast i arrage fönstret.

värkar fixat så det inte blir så.

keykomands har jag inte hunnit testa än...

Link to comment
Dela på andra sajter

-It is now possible to measure and provide latency compensation for an external signal chain that is routed via the I/O plug-in.

ÄNTLIGEN! 🙂

Jag har sett dig diskutera den här frågan och försökt hitta lösningar i flera år.

Detta måste vara en riktig milsten för dig

Link to comment
Dela på andra sajter

keykomands värkar lida nått fel.

jag har alltid haft normal "spolning" forward/rewind på + och - vid siffertangenterna till höger och ställer in det, men det försvinner när jag stänger programmet.

Däremot så ligger fast forward/rewind på Ctrl++(+/-vid siffertangenterna till höger) och Ctrl+- kvar som jag ställt in. konstigt. :rolleyes:

en del andra komandon som jag ställt in ligger åxå kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...