baloo (oregistrerad) Postat 19 december 2004 Postat 19 december 2004 hej gott folk! börjar bli lite trött på min kära ny inköpta ljudkort nu.. först luktar det brännt, sen vill inte drivrutinerna fungera... och nu hittar inte cubase det... Har vart runt o rotat på forumet och i manualerna... men jag blir inte klokare... jag drar slusatsen att jag är korkad, därför vänder jag mig yttliggare än gång till min räddare i nöden, detta forum! har kommit så pass långt att windows har det nya ljudkortet som standard ljudkort och som standard för midi. Och att jag ser att cubase tar upp signaler i midi traksen när jag lirar på min moog emulerande usb keyboard, min inget ljud! Det är ett M-audio audiophile 2426, och enligt manualen ska man öppna "dess kontrollpanel" innifrån cubase, vilket jag inte kommer underfund med hur man gör.. Vet inte heller hur jag ska ha inställningarna i VST connections eller hur (eller t.o.m om ) jag ska ändra ändra i device setuppen/ VST inputs och VST outputs.. när jag ska adda kommer inte mitt kort upp!! hjälp mig snälla! är helst vilse som nybörjare i djungeln... mvh// baloo
Brizon Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 vet inget själv men... kontakta affären du köpte ifrån.
Lundin Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 (redigerat) när jag ska adda kommer inte mitt kort upp!! Om inte dina in och utgångar kommer upp i Cubase VST Connections har du inte installerat ASIO-drivrutinen korrekt.. att Windows hittar ljudkortet gör den även om du smetat in kortet i konsistensfett och dragit en gammal tubsocka över det...så det är inget konstigt. 😄 Jag tror inte att Audiophile's kontrollpanel går att öppna via Cubase..det är inte alla som gör det när de har externa kontrollpaneler för samplingsfrekvens, bitrate m.m Jag tror att du får starta Audiophile's egen kontrollpanel och ställa in Samplerate o.s.v om allting är korrekt, slavar Cubase till dom inställningarna.. har du inte installerat något i samband med att du satte i ljudkortet kanske det är läga ett leta fram den medföljande CD-skivan och göra det, så ska det nog bli fart på kortet. Lycka till Redigerat 19 januari 2005 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.