Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag inser mer och mer att jag varken har talangen, tiden eller tålamodet att sitta och dutta bland hundratals rattar och knappar för att få bra ljud i trummorna.

På Line6:s forum finns det en massa användare som lagt upp pre-sets för sina favvo-inställningar för Pod XT etc. En riktig ljud-gruva för oss andra!!! Det jag letar efter nu är något likande för EZdrummer-användare. Alltså färdig-fixade paket med schyssta inställningar. Typ Cubase-projekt med trum-inställningarna klara.

Annons
Postat
Det är väl just det man gör i EZ Drummer , Väljer trumset sedan e allt klappat och klart. Färdig fixade paket , vill man sedan att det ska låta ännu bättre får man lära sig att mixa.

Jo, visst är det väl så. Men om man jämför med Podden så är det tunt. Podden har har typ 60 färdiga presets i apparaten, och hundratals att ladda ner. Men däremot EZdrummer har några få inbyggda kombinationer.

Postat

Om du inte tycker om grundljuden i EZdrummer så kommer du tyvärr få problem. Eftersom ljuden är så "färdigmixade" så är det svårt att mixa om dom och få dem bra. Det är klart att det gå att ändra eq och komprimera mer och så vidare men när jag har testat EZ så känns det som att ljuden inte går att ta på. När jag skruvar på en eq så kommer inte karaktären, punchen, klicket eler vad man är ute efter fram.

Jag tycker du ska prova Addictive drums och se om du märker någon skillnad men om du får samma problem så är det bara att gratulera! Du hör nämligen i så fall att det är bättre med riktiga trummor eller ett program som låter som omixade trummor och mixa själv. Blir i min mening ALTID bäst, om man kan med det. Själv använder jag mig av BFD 2 när jag inte har tillgång till en riktig trummis.

Angående presets så kan de vara bra att utgå ifrån men oftast får man skruva lite för att få in det i låten.

Vill man få det att låta bra så får man lära sig att mixa bra. Om man inte orkar lära sig att mixa bra så får man nöja sig med att det man gör låter preset.

Postat
Vill man få det att låta bra så får man lära sig att mixa bra. Om man inte orkar lära sig att mixa bra så får man nöja sig med att det man gör låter preset.

Ja, det är väl den bistra sanningen...

• 1 månad senare...
Postat

Hej

Det är som woollie säger med EZD, det är inte mycket att skruva på i programmet.

Du kan ju dock få till lite punch i din DAW men orginal tycker jag att det låter väl mycket "rum"

I AD kan du göra massor men då är det däremot lätt att skruva bort sig.

Preset som ingår, samt finns att ladda ner har inte kännts jätteandvändbara för mig

så jag förstår din tanke. Om du inte äger EZD så skall du inte köpa det.

Hur använbara presetsen är i superior2 vet jag inte, men det är ju en annan peng.

Har du ont om stålar så testa AD:s demo (dock utan pukor) och testa att krana.

Postat

det finns ju pluggar med presets för virvel, pukor. mer punch, mer mid mm. för trummor.

de kanske kunde vara nått att lägga på ljudspåren när du mixat ner trummorna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.