Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Det är jag som kanske har dålig koll men jag tycker att det inte finns tillräckligt stor mångsidighet i multiformat DFH? Skulle vilja använda trumsamplingar mer till Pop, techno, helt enkelt snabba beats, men tycker inte att det finns med....hittar inte jag de eller finns de verkligen inte med????

Annons
Postat

Är väl till viss del en fråga om att använda EQ, kompressorer o.s.v., även om DFH kanske bäst lämpar sig till rock/hårdrock o.s.v. Tyvärr är jag ingen höjdare på att mixa trummor, och dessutom äger jag inte DFH, men kanske någon annan kan vägleda dig lite.

Uppföljaren Superior ska tydligen innehålla kit som passsar utmärkt till mer mainstreamaktig musik. En processing guide för DFH superior har varit på tapeten, men om det blir realitet vet jag inte. Däremot kommer registrerade användare via toontracks forum att kunna utbyta tips och inställningar med varandra.

Bara ett par veckor kvar nu innan superior dimper ner i min brevlåda... 😕

Postat

nu har jag fått bra ljud i dem, puhhh 😲 skruvade hela natten, men nu funkar det, lagt in reverb, compressor och olika eq, så nu låter de kanon!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.