debbie Postat 19 december 2004 Postat 19 december 2004 Hur brukar det vara med preampsen i ljudkort egentligen?? Nu menar jag inte de allra billigaste hobbbykorten, men i prisklassen 3000 och uppåt typ(m-audio firewire 410 t.ex). Är de något att ha eller skulle det va vettigt att köpa en billig preamp till?? Är preampsen i en billig mixer bättre??
jesper (oregistrerad) Postat 19 december 2004 Postat 19 december 2004 Beror väl lite på vilka krav du har. Men jag tror ju att t.ex. m-audios preamp är bättre än de som sitter i de allra billigaste mixerborden. JAg tycker det är smidigare med ljudkort med "rena" ingångar plus en egen preamp...
android Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Bumpar den här för jag tycker att det var en bra fråga... 🙁
Fredster Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Dom e väl inte så jättebra tycker jag. Så har man pengarna så är en "extern" preamp ett bra inköp.
ponkass Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 de är rätt sunkiga om man jämför med en redig preamp.. jämför man med behringers mixerbords preamps ligger de nog i samma skola...
Piccazzo Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Beror väl lite på vilket Ljudkort man har oxå .. RME Har jag hört skall ha grymmt bra Preamps ( I klass med Apogee ) ...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.