Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er,

Jag använder Cool Edit Pro 2.1 jag har tyvärr inte haft tid att sätta mig in i det och undrar följande..

Hur får jag sången någerlunda jämn?

Jag försöker att sjunga så jämnt som möjligt givetvis men det finns änndå partier som är lite högre och några partier som är lite lägre.

Jag skulle vilja trycka ihop volymen på sången på vissa ställen och öka volymen på sången på vissa ställen, det finns någon effekt i programet som heter ( Normalisera ) och igår provade jag att använda den och jag tyckte att det blev bättre men stämmer detta?

Där finns någon effekt som heter ( Hard Limiting ) jag har för mig att jag använt denna för att kapa vissa toppar på spåren men nu när jag försöker använda den så antingen ökar HELA spåret eller MINSKAR hela spåret, det är bara topparna som jag vill få ner men jag kommer ej ihåg hur jag gjorde

Jag har ej värsting grejor, ett ext ljudkort Toneport UX2 och kör allt via dator, så jag har ej typ compressor eller något sådant.

Kom gärna med förslag till mig ang detta program

Annons
Krillo (oregistrerad)
Postat

Cool Edit har compressor. Titta i menyn:

Effects/Amplitude/Dynamics Processing

Cool Edit är ett kanonprogram när det gäller editering, men för att tracka skulle jag använda ett program där du kan köra effekter i realtid. Visst, du har "preview" i cool edit, men den är inge vidare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.