Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har en fråga, nu när jag skall köpa ljudkort för min lilla ¨studio''

Vill kunna spela in 4 instrument samtidigt, och det billigaste jag kunde hitta då var M-audio fast track Pro.

Men, kommer det fungera att spela in 4 samtidigt, eller är det något jag inte förstår.

Och sedan, en liten dum fråga. Vad har man egentligen Out:s till?

Tacksam för hjälp!

Mvh Magnus

Annons
Postat
Hej!

Jag har en fråga, nu när jag skall köpa ljudkort för min lilla ¨studio''

Vill kunna spela in 4 instrument samtidigt, och det billigaste jag kunde hitta då var M-audio fast track Pro.

Men, kommer det fungera att spela in 4 samtidigt, eller är det något jag inte förstår.

Och sedan, en liten dum fråga. Vad har man egentligen Out:s till?

Tacksam för hjälp!

Mvh Magnus

Har ett sådant och det fungerar bra, kolla för säkerhet skull om du kan köra på högsta samplingsfrekvensen så men jag har för mig att det går (spelar aldrig in med 96, kör 44.1). Det som avgör är främst bandbredden mellan ljudkort och dator, och i det här fallet är det USB2 så det borde inte vara några problem.

Flera out behövs om du t.ex. vill körs surround, mixa ner till en summeringsmixer/mixerbord, köra live och till ta ut olika lju på olika kanaler, sätta upp medhörning för ett helt band där olika personer vill höra olika saker o.s.v.

//J

Postat

Aha! Men är du säker att man kan t.ex koppla det till t.ex Sonar, och spela in 4 instrument samtidigt? trodde det bara var två? Och sedan, om jag använder en dynamisk och en kondensatormik, kommer fantommatningen att skickas till båda? Ursäkta nybörjarfrågorna!

/Mvh M

Postat
Aha! Men är du säker att man kan t.ex koppla det till t.ex Sonar, och spela in 4 instrument samtidigt? trodde det bara var två? Och sedan, om jag använder en dynamisk och en kondensatormik, kommer fantommatningen att skickas till båda? Ursäkta nybörjarfrågorna!

/Mvh M

efter att läst specifikationen ser det ut som det är 2 analoga ingångar och 2 digitala

och då behöver man en extern omvandlare(vilket är ganska dyrt)

däremot 4 analoga utgångar!

i fast track pro skickas fantommatningen till båda utgångarna tror jag

detta är dock oftast inget problem för de flesta mickar(dynamiska) klarar det ändå även om de inte behöver fantommatning

vissa andra ljudkort har separat fantommatning för varje kanal

sonar kan jobba med alla existerande ljudkort

jag kan inte sonar om det kan finns begränsningar på hur många kanaler man kan spela in

detta måste du läsa om på sonar men skulle inte tro att det är ett problem...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.