Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag funderar på att sakffa ett kraftfullare nätagg till min musikdator. Just nu använder jag ett 300 W som jag inte ens kommer ihåg vad det heter. Funderar på att skaffa ett på 400 - 500 W, prisklass 700 - 1000 kr. Det ska helst vara tyst (<22 dB) Har ni några rekommendationer?

Annons
Postat (redigerat)

Tack så mycket för tipsen! Ska genast kolla upp... 😉

Edit: Den där Antecen var ju fin, helt fläktlös! Fast lite ovanför min prisnivå...

Redigerat av joachime
Postat (redigerat)

Har för mig att Tagan tillverkar komponenter till annat fabrikat, stämmer det? I så fall vilket?

Edit: Eller är det FSP jag tänker på? Är det någon som vet något om dom?

Redigerat av joachime
Postat

Svårt att bestämma sig, men det blev en Targan 380 W. Mest för att den fanns inne men också för att det var snäppet billigare än dom andra alternativen. Enligt dom tester jag hittat på nätet har Targan haft problem med starka 12V spänningar (dvs på gränsen till för starka) plus att de har en relativt hög värmeutveckling.

Verkar inte vara ett direkt ovanligt problem hos tysta nätagg. Men jag läste en test av ett Zalman-agg som var både mycket tyst och svalt.

Den största fördelen med Antec verkar vara att man får ett mycket kraftigare agg än vad som står angivet i specen.

Men som sagt, tillgång och pris gick före. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.