Jump to content
Annons

Angående katter som inte kan åka bil


anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)

I en tidigare tråd så förklarade jag att min katt är överjävligt olidlig att åka bil med och det är inte det att han kör illa eller så 🥰 . Han får kort sagt ångest eller blir seriöst åksjuk och ylar som en gast och sen gör han på sig och det luktar kan jag lova. Fick då rådet här att ge honom en åksjuketablett och det lät ju logiskt förstås.

Men till saken ska katten till veterinären och kanske sövas så ska man inte ge det för det kan gå illa då.

Nåväl nu finns ett nytt rogivande preparat för djur gjort av komjölk så man kan zonka ner den några dar en vecka innan man ska iväg. Det är helt ofarligt och rekommenderas faktiskt som ett kost tillskott och det går heller inte att överdosera. Det funkar alltså, katten blir lugn som fan och när det gäller bilresan så blev den bara olidlig en klar förbättring.

Den här gången gjorde han på sig precis när vi kom fram så man slapp sitta med öppna fönster i ett par mil och frysa. Hem sov han ju så då var det lugnt i brägårn.

Nu är han frisk och sätter inga barn till världen så det blir mindre slitsamt med brudarna nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Jo tack det blev bättre än jag trodde, var lite skeptisk iom att han några år på nacken. Det bästa var att jag hittade ett bra litet djursjukhus bara nån mil hemifrån som jag kommer att anlita i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Zylkéne och är som sagt utvunnet ur komjölk. Det är inte lugnade typ psykofarmaka för katter utan mera rogivande, men han blev lite Ferdinand under korkeken lukta på blommorna ja ni vet. Bilresan blev ju bara outhärdlig den här gången så det gjorde lite nytta minsann.

Det rekommenderas även som kosttillskott på förpackningen i alla fall, men dom vill ju sälja så det är klart. Men det kan nog vara bra när katten är stressad eller som förebyggande inför en situation där den kan bli det, typ flytt etc etc.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Zylkéne och är som sagt utvunnet ur komjölk. Det är inte lugnade typ psykofarmaka för katter utan mera rogivande, men han blev lite Ferdinand under korkeken lukta på blommorna ja ni vet. Bilresan blev ju bara outhärdlig den här gången så det gjorde lite nytta minsann.

Det rekommenderas även som kosttillskott på förpackningen i alla fall, men dom vill ju sälja så det är klart. Men det kan nog vara bra när katten är stressad eller som förebyggande inför en situation där den kan bli det, typ flytt etc etc.

bra tips - låter som det skulle va lite kattmynta i?

har en som totalvägrar veterinärbesök å kloklippning

han blir helt förbytt från fromma lammet till elak klomaskin med elva tassar å gummikropp....

AF: jess, ett par stycken faktiskt 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

På nåt sätt känns det som att kattmänniskor och estetiska/musikaliska/kreativa människor hör ihop..

Iofs.. Hundmänniskor och metal kanske hör ihop på nåt plan..? :rolleyes:

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
På nåt sätt känns det som att kattmänniskor och estetiska/musikaliska/kreativa människor hör ihop..

Iofs.. Hundmänniskor och metal kanske hör ihop på nåt plan..? 😎

Jag tror du har rätt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
bra tips - låter som det skulle va lite kattmynta i?

har en som totalvägrar veterinärbesök å kloklippning

han blir helt förbytt från fromma lammet till elak klomaskin med elva tassar å gummikropp....

AF: jess, ett par stycken faktiskt ☺️

Jag fick rådet att köra två kapslar om dagen med början måndag fram till veterinärbesöket på Fredag samma vecka. Man ska nog inte förvänta sig mirakel men det kanske kan gå lite lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med katt- respektive hundmänniskor?

Ptjae, till att börja med så var det inte bokstavligt menat :rolleyes: ..

Sen var det väl inte helt seriöst påstående heller, men med kattmänniskor menar jag de som *föredrar* katter framför hundar, och vice versa.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Efter att ha kollat en del på Caesar Milan eller vad han heter, ni vet talar med hundar mannen så börjar man fatta hundar lite oxå. Det händer att jag funderar på att skaffa en jycke ibland (tror dock inte det blir av), har tidigare varit ytterst tveksam då jag bara har träffat ett fåtal hundar i mitt liv som varit så självständiga som jag personligen vill att ett husdjur av den kalibern ska vara. Obs full respekt för hundägare och hundälskare det är fina djur.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha kollat en del på Caesar Milan eller vad han heter, ni vet talar med hundar mannen så börjar man fatta hundar lite oxå. Det händer att jag funderar på att skaffa en jycke ibland (tror dock inte det blir av), har tidigare varit ytterst tveksam då jag bara har träffat ett fåtal hundar i mitt liv som varit så självständiga som jag personligen vill att ett husdjur av den kalibern ska vara. Obs full respekt för hundägare och hundälskare det är fina djur.

Skaffa en saluki! http://www.saluki.se/ ... de luktar inte, skäller inte och hårar inte... och jagar självständigt. Och är egensinniga. Frågan är om det är en hund;) ... Mycket hårdrock...

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jagar självständigt det verkar bra 🙂 , hårar ej kan vara helt ok iom att min egen man så sakteliga av nån outgrundlig anledning utan att överdriva minst sagt är i avtågande. Kort sagt mer och mer skalle mellan stråna på senare år 🙂 . Vikar joru vi pratar fjordar big time 🙂 .

Bra tips men det blir nog en Sibirisk varghund så man få va i fred 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...