SadamJR Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 Där jag bor bor också många gamla som levt ett långt och strävsamt liv. Deras kroppar börjar bli slitna och trötta. Trots detta ser man dem ute varje dag, skjutande en rullator framför sig. Denna förnämliga uppfinning ger många gamla en chans till ett relativt aktivt liv istället för att bara bli sittande utomhus. Har ni några exempel på enkla uppfinningar som förbättrar våra liv?
Pico Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 (redigerat) Vilken vardagsuppfinning försämrar (eller alternativt "förbättrar inte") våra liv? Den där vaskskrapan är väl en klassiker som nämns över fiffiga saker. Redigerat 17 september 2009 av Pico
D Vibe Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 (redigerat) Nappen! Bättre ljuddämpare till bäbisar finns inte. .. och nappflaskan för den delen! Tänk vad kladdigt matning av barn måste varit innan nappflaskan fanns! .. och så klart, när vi är inne på det, modersmjölkersättning! Smart och oumbärligt är bara ordet. Redigerat 18 september 2009 av D Vibe
D Vibe Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Jag funderade på om man kan anse bilen vara en vardagsuppfinning? Från början var det ju ett monster, men numera så är det ju definitivt en vardagspryl. Den både försämrar och förbättrar. Rent transportmässigt är det ju oumbärligt, medan det å andra sidan orsakar miljöskador, samt att den dödar oehört många människor. Dessutom försoffar den oss...
SadamJR Postat 18 september 2009 Trådstartare Postat 18 september 2009 Tänkte mig lite enklare snilleblixtar som färbättrar mångas vardag, men man får väl skriva vad man vill.
slejnard Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Tänkte mig lite enklare snilleblixtar som färbättrar mångas vardag, men man får väl skriva vad man vill. spindelharpan kungen bubble shooter
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Jag slår ett slag för kvinnan
Vallhagen Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 gaffeln, äggklyvaren, cykeln, reflexen, pannlampan, hjulet, kastrullen, kedjan, tråden, repet, segelfartyget, vindflöjeln, klockan, kniven... toalettpappret, varmvattenberedaren... espressomaskinen... spiken, yxan... kardborren, blixtlåset, solglasögonen, plastkassen... äppelurkärnaren, brödrosten.............................
Analogfreak (oregistrerad) Postat 19 september 2009 Postat 19 september 2009 (redigerat) Fiskpinnen Fiskpinnebandet? Redigerat 19 september 2009 av Analogfreak
Lithium Postat 21 september 2009 Postat 21 september 2009 Glöm inte den viktigaste vardagsuppfinningen av dem alla, brännvinet! Vad vore gaffeln, äggklyvaren, cykeln, reflexen, pannlampan, hjulet, kastrullen, kedjan, tråden, repet, segelfartyget, vindflöjeln, klockan, kniven... toalettpappret, varmvattenberedaren... espressomaskinen... spiken, yxan... kardborren, blixtlåset, solglasögonen, plastkassen... äppelurkärnaren, brödrosten utan brännvinet?
Vallhagen Postat 21 september 2009 Postat 21 september 2009 Kardborren? Du upprepar frågetecknet. Vet du inte vad en kardborre, eller ett kardborreband, är? Och jag vill lägga till rakhyveln. Och skruvkorken.
Lithium Postat 21 september 2009 Postat 21 september 2009 (redigerat) Brännvinet? Förstår inte frågan, utveckla? Redigerat 21 september 2009 av Lithium
Lithium Postat 21 september 2009 Postat 21 september 2009 Du upprepar frågetecknet. Vet du inte vad en kardborre, eller ett kardborreband, är? Och jag vill lägga till rakhyveln. Och skruvkorken. Nackdelen med rakhyveln var väl att barberarna försvan, annars positivt!
SadamJR Postat 21 september 2009 Trådstartare Postat 21 september 2009 Du upprepar frågetecknet. Vet du inte vad en kardborre, eller ett kardborreband, är? Och jag vill lägga till rakhyveln. Och skruvkorken. Det är inte jag som upprepar kardborren. En karborre är väl för helvete ingen uppfinning.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 21 september 2009 Postat 21 september 2009 Det är inte jag som upprepar kardborren. En karborre är väl för helvete ingen uppfinning. Du glömde frågetecknet!
SadamJR Postat 21 september 2009 Trådstartare Postat 21 september 2009 Förstår inte frågan, utveckla? Förstår inte påståendet. Varför är brännvin en bra vardagsuppfinning? Kan vi släppa kardborrarna?
SadamJR Postat 21 september 2009 Trådstartare Postat 21 september 2009 Du glömde frågetecknet! Det kanske är du som har uppfunnit kardborren????????????????????????????????????????????
Vallhagen Postat 21 september 2009 Postat 21 september 2009 Det är inte jag som upprepar kardborren. En karborre är väl för helvete ingen uppfinning. Ah, du testar en showoff i det att du vet att kardborren är en växt från början. Kul:) Och jo, det är en uppfinning. Här för helvete för helvete.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.