Jump to content
Annons

Recommended Posts

• 4 veckor senare...
Annons
Postat (redigerat)

För dyrt.. Om de sänker priset kan det nog bli mer intressant. Just nu känns East West och VSL Vienna mer prisvärt.

Edit: Fast East West ska ju släppa ett likadant stråkpaket för samma pris (eller till och med DYRARE om man ska ha "diamond version") som heter Hollywood Strings. Verkar inte finnas några ljuddemos på det än. Fan varför måste allt vara så jävla dyrt.

Redigerat av Rabieshund
Postat

Var tvungen att kopa i alla fall....

Helt nojd - kanns som "storsta grejen" efter att ha kopt Reason. Nu har man att gora i ett ar eller sa for att fatta hur man skall anvanda det. Spenderade en helg med att satta upp CC parametrar, remote fipps och liknande for Cubase.

Det later HELT DJAVLA otroligt....

Dom "stora grabbarna" kor tva multi-core maskiner i parallel (och typ 120 tracks) for att mjolka LASS ordentligt - men jag ar nojd med att gora tio tracks samtidigt - mot ett Reason backing track som jag bouncat.

S

Postat

Det här lät väldigt bra. Och jag tror iofs att det är ganska prisvärt.

Problemet är på något sätt att det alltid kommer att komma nya produkter som låter liiiiite bättre, och liiiite fetare än tidigare. Hur ofta har man råd att uppgradera sig? Jag har fortfarande inte riktigt satt mig in i hur play-versionerna av EWQL Orchestra Platinum funkar. Det känns lite magstarkt att investera i nytt nu. Och om jag väntar ett år, då är det säkert någonting annat och bättre och billigare ute på marknaden...

Henrik

Postat

Ett tips är VSLs Vienna Appassionata Strings I som också låter kaninbra. Där kan man köpa nerbantade versioner för kring 5000 och fullversionen kostar 9500. För de som inte har 11k.. 😆

Spännande om det kommer nån uppstickare som låter lika grymt som monstren fast kostar typ 3000.

Elof (oregistrerad)
Postat
Fan varför måste allt vara så jävla dyrt.

Det kanske ligger en liiiiiten gnutta arbete bakom sånt här? 😆

Det här lät väldigt bra tycker jag. Om man håller på och programmerar mycket stråk och dessutom försörjer sig helt eller delvis på musik (det känns som att de mer riktar sig åt det hållet?) så är väl priset inte mycket att tjafsa om.

pHISTERmILL (oregistrerad)
Postat

Var nog det bästa jag hört i den varugenren. Fantasifullt pris dock.

Postat

Jo,

Det ar ju dom "riktiga proffsen" som koper det har - ocksa jag.....

Dom gor ju sina "midi mockups" med sadanahar bibliotek, anvander "computer farms' och sedan spelas det ju av rikting orkester pa slutet. I vissa fall, iallafall.

Tog mig ett tag att fatta att alla 'divisi' sections var for-panorerade. Satt dar sjalv och flyttade till vanster och hoger: helt fel.

Genom att lamna panoreringen pa "c" skoter det hela sig sjalv, liksom.

Men till skillnad from dom stora grabbarna gor jag "Reason mockups" av mina LASS project: nar melodin ar klar ersatter jag de flesta Reason NN-XT strangarna med LASS.

Kanns som jag lar mig massor i alla fall.....

S

rankey (oregistrerad)
Postat

har i smyg sneglat på detta i några veckor nu själv. hur snabbt gick leveransen? (om du nu bor i sverige) tänkte om jag ska börja beställa eller vänta en vecka till...

Postat
har i smyg sneglat på detta i några veckor nu själv. hur snabbt gick leveransen? (om du nu bor i sverige) tänkte om jag ska börja beställa eller vänta en vecka till...

Leveransen var supersnabb, tva dagar: och jag bor i Nya Zeeland.

Varsko mig ifall du koper - skulle vara kul att ha en svensk kompis att diskutera med, ifall du nu ar oppen for det.

S

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.