aolsson Postat 19 december 2004 Postat 19 december 2004 (redigerat) Har under en tid skissat lite på hur man lämpligen hanterar templates i Pro Tools. Tidigare använde jag mig av malldokument (under MacOS9) för att åstakomma detta. Tycke dock de va rätt roddigt, vart allt som oftast fel på sökvägar till audiofiler ☺️ På följande URL har jag lagt upp en PDF som förklarar lite hur jag använder mig av templates eller autoloads som en del kallar dom. Hoppas att det är till nytta för någon. Är det något som är oklart eller dåligt förklarat så hojta till. Jag la även upp en PDF för sound replacing för en tid sedan. Jag har nu slängt ihop en temporär site där bägge dessa dokument finns, samt ett exempel på en autoload. Det kommer mer av denna varan inom kort. En kamrat till mig har under en längre tid snickrat på en grundkurs i Pro Tools, vi hojtar till när det är dags. Som sagt, alltid kan det vara till nytta för någon. För er som behöver något annat att göra under Julhelgen än att bara hänga här rekommenderar jag er att testa digis 101 Exam. Det ger en rätt god bild om hur väl man kan grunderna i Pro Tools. 🙂 Redigerat 19 december 2004 av aolsson
wonderboy Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Ja, nu fattar jag varför ingen kommenterat mitt inlägg om "Enter Protools". Vad ska vi med den till? Vi har ju Aolson!!!
aolsson Postat 20 december 2004 Trådstartare Postat 20 december 2004 (redigerat) Kanon att det uppskattas.. men en fråga.... Som jag nämde tidigares så jobbas det på mera av denna varan, och det skulle vara skoj och veta om det är användbart, inte bara ett tungjobbat arbetsflöde som ändå inte fyller någon funktion. Vad jag förstår så är folk ute efter enkla genvägar till det tunga, feta, tighta soundet... you name it.. Men jag säger som Farbro Barbro från Nile City: Det finns inga genvägar fram till det perfekta ljudet dåråå... 😄 Tanken med detta är kort och gott att ni får en annan syn på verktygen i Pro Tools, rätt kombinerat blir verktygen kraftfullare. Eller är jag ute å cyklar. Har själv arbetat mer eller mindre med Pro Tools sedan 2.0 och samlat på mig en del onödigt vetande under åren, måste typ ventilera ut lite då och då. 🙂 Redigerat 20 december 2004 av aolsson
aolsson Postat 20 december 2004 Trådstartare Postat 20 december 2004 Ja, nu fattar jag varför ingen kommenterat mitt inlägg om "Enter Protools". Vad ska vi med den till? Vi har ju Aolson!!! 🙂 Angående Enter Pro Tools, det började med att dom la upp ett gäng små videorullar på nätet. Tanken var då att man skulle typ signa upp sig på siten mot en månads kostnad. Kan tänka mig att folk inte sprang benen av sig för att signa upp sig. Antar att CD Rom är ett bättre alternativ för dom. Det finns ett par av rullarna upplagda på deras site (kostnads fria alltså), rätt basic men ändå ok. Särskilt om man är inte har jobbat med Pro Tools förut.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.