Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Dansar musiker sämre än andra?

Detta verkar vara den vedertagna uppfattningen och själv tycker jag det är skitsvårt att dansa!

Om musiker dansar sämre än andra, vad kan det bero på?

Själv har jag märkt ett enormnt uppsving de senaste åren vad gäller folks dansvanor och danskunskap.

Har det med tv att göra?

😉

Annons
Postat

Jag är skitbra på att dansa påstår de få damer som haft den glädje att få prova. Men jag är inte mycket för det. "Tough guys dont dance", sa Humphrey Bogart, min idol. Om man redan har fruntimmer finns det väl ingen anledning att dansa?

DieHard (oregistrerad)
Postat

För att man kanske tycker det är givande och inte bara ser det som ett raggmedel för att få mus packad?

Postat

Jo... Jag bara dumma mig lite. Det är kul att både idiotdansa som Bluesbrothers eller att klämma om en kvinna slow.

Jag tror att de flesta musiker kan dansa, men en del är vrånga och inte vill bara. Plus att det är ju de som sitter o lirar.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Det är inte musiker generellt som avses det är dessvärre en högst tveksam myt om trummisar folk relaterar till när det gäller det här. Men det korta svaret är NEJ man kan inte dra alla över en kam på det där sättet, själv bara svävar jag över dansgolvet det blir knappt repor i parketten ens och jag lirar en väldigt krattig trumma om man säger så (hmm men nu blev det fel eller hehe).

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Varför trummisar har så svårt för att dansa är för att dom bara kan markera med högerfoten och vänsterhanden och då blir det ju konflikter med balanssinnet i upprätt tillstånd när dom samtidigt ska förflytta sig.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat
😉😄😎
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jag får nog hålla med Humphrey Bogart på den punkten..., jag får hellre andra att dansa än att göra det själv, dessutom suger jag fett...

Postat

I mitt specifika fall, ja. Men det är inget som jag lider av då jag lätt kan sätta upp just dans som ett av mina topp-3 icke-intressen.

Postat

jag är grym på gittar, men helt kass på att dansa..............och desutom har jagb gått tre buggkurser men d hjälper inte, jag sysslar med musik varje dag men dans funkar inte

Postat

Säkert är det så; i motsvarande grad som dansare musicerar sämre än andra.

Men jag håller med, varför kan inte alla precis allting lika bra? Jag funderar... (eller hur?)

Postat

Jag lirar trummor och har inget som helst problem med kordinationen så det handlar inte om det, snarare intresset.

Jag kan dansa disco och härma en latino dans eller köra zorba och sånt hyffsat...till och med fick jag min son att tappa hakan när jag dammade av min moonwalk för honom (han är 9 år och M Jacksson klev förbi KISS på hans statusstege nyss).

Däremot så är min fru beredd att skiljas när vi dansar foxtrot (händer bara på bröllop), jag fullständigt massakrerar hennes nya skor och fötter och lyckas också applicera ett och annat knä på hennes mjukdelar.

Brorsan gillar att dansa och är musikalisk så han är grymt bra på detta...jag står bara och gapar när jag ser på eländet, hehe!

Slutplädering:

Har helt och hållet med intresse att göra.

Är det kul?

Får jag ligga med henne efter dansen (avgörs om jag har diskat hemma när vi kommer hem på natten)

Om det är en främmande kvinna, avgörs av hon som är så jävla noga med disken.

Är det roligare med en cigarr och en rom.........YEP!

/aBREAKER

Postat (redigerat)

Dansa? Jag hatar verkligen att dansa, har aldrig förstått nöjjet med att hoppa runt på ett dansgolv som en invalid 11-åring, nej usch fyfan! 😄

Och när jag är onykter är jag ÄNNU mer negativ mot att dansa!

Redigerat av hwasser
Postat (redigerat)

Jag älskar att dansa. Gör det nog varje dag.

Sitter man inte i rullstol är det en jävla skam att inte dansa!

Skärp er förfan. Man föddes med ben att dansa på. Lär er!

Det är precis lika kul som att shredda eller whejla.

Redigerat av Martin
Postat

Skärp er förfan. Man föddes med ben att dansa på Och ett tredje att roa sig med...så vad gör man!? 😄 . Lär er!

/aROCKER

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Du Martin, skärp till dig själv, ordentligt

Jag har jobbat med rullstolsbundna och de dansar bra som fan.

Visserligen ser det mycket annorlunda ut, jämfört med vanliga dödliga.

Men jävlar vilken taktkänsla de har!

GIGAN

Postat

GIGAN

Jag syftade på människor som inte kan styra sina lemmar. Förlamade.

Påstår du att dom dansar bra? Vad vill du? Ska vi ta en kaffe ikväll? 😉

Postat

Jag skulle nog inte säga att musiker dansar sämre än andra. De måste ju ha taktkänsla för att kunna vara musiker, så den biten är vältränad. Dessutom måste musiker som uppträder, kunna röra sig på scenen och skapa en scenshow av det hela - så jag tror inte ett ögonblick på att musiker generellt dansar sämre än andra.

Det kanske snarare är så att de dansar mer motvilligt än andra, eftersom de kanske blir lite "mätta" på att röra sig till musik när de håller på med repetitioner och framträdanden - och att de därför upplevs som lite "lata" när det gäller att ta sig upp på dansgolvet... 😱

DieHard (oregistrerad)
Postat
jag tror dessvärre att det är jag som har dragit ner snittet som har lett till den här skrönan

Då har du inte sett mig på dansgolvet. Vilken stjärna jag är på att dansa. 😱

Postat
Jag skulle nog inte säga att musiker dansar sämre än andra. De måste ju ha taktkänsla för att kunna vara musiker, så den biten är vältränad. Dessutom måste musiker som uppträder, kunna röra sig på scenen och skapa en scenshow av det hela - så jag tror inte ett ögonblick på att musiker generellt dansar sämre än andra.

Det kanske snarare är så att de dansar mer motvilligt än andra, eftersom de kanske blir lite "mätta" på att röra sig till musik när de håller på med repetitioner och framträdanden - och att de därför upplevs som lite "lata" när det gäller att ta sig upp på dansgolvet... 😱

Hmmmm.... Det finns även musiker som spelat i 10, 20, ja 40 år utan att ha någon som helst taktkänsla. Och det utan att veta om det.

Postat

GIGAN

Har man mer taktkänsla när man hamnat i rullstol än innan menar du? Eller menar du att rullstolsfödda har mer inbyggd taktkänsla än icke rullstolsfödda?

Postat (redigerat)

Jag får krupp när jag hör dansbandsmusik så därför dansar jag inte.

Redigerat av Analogfreak
Postat

Jag är lessen men jag måste krossa dina illusioner... shredding eller wailande är inte heller särskilt upphetsande. 😱

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Jag syftade på människor som inte kan styra sina lemmar. Förlamade.

Påstår du att dom dansar bra? Vad vill du? Ska vi ta en kaffe ikväll? 😱

Vad jag vill är att du nyanserar bättre.

Dra inte alla över en kam.

Förlamade, rullstolsbundna kan ha lika kul som alla andra till musik om vi tillåter det.

Vissa behöver mer, för att få lika mycket.

Har jobbat som musiklärare åt förståndshandikappade, det svängde som fan.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Har man mer taktkänsla när man hamnat i rullstol än innan menar du? Eller menar du att rullstolsfödda har mer inbyggd taktkänsla än icke rullstolsfödda?

Nej jag menar inte att rullstolen ger mer taktkänsla!

Men rullstolsbundna, dansar också på sitt sätt & har jävligt roligt!

De kanske behöver annan hjälp än vi normalrörliga, som många ggr häller i oss

sprit för att få det stöd vi behöver, för att våga dansa.

Postat (redigerat)

Det kommer säkert MIDI inom en snar framtid inom dansen också... till förmån för alla funktionshindrade men även lata och överviktiga.

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.