ThomasJ Postat 18 december 2004 Dela Postat 18 december 2004 (Om detta borde ligga under ett annat ämne så föråt) Nu har det hänt nått riktigt skumt här hemma. Jag skulle just sätta mig o jobba lite med musik. Sätter på mig mina lurar o bir helt paff när jag hör att det e radio o mina lurar. På något skum sätt så har jag fått in radio. Tänkte att det kan vara min radio som står i rummet intill så jag stängde av den, men inte hjälpte det. Vad fan skall jag göra. Kan ju omöjligt jobba med musik när jag hör radio i lurarna. Någon som vet vad som kan ha hänt? Snälla hur skall jag lösa detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 18 december 2004 Trådstartare Dela Postat 18 december 2004 det löste sig.. fick koppla ur mick ingången på mixern. Men fan va skumt asså, vad e det som kan ha hänt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 18 december 2004 Dela Postat 18 december 2004 Så har jag också haft. Någon komponent i kedjan har fått spel och börjat agera radiomottagare. Inte alls ovanligt i gamla gitarrförstärkare. Tufft, men påfrestande ibland. //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 18 december 2004 Dela Postat 18 december 2004 det har hänt mig med, att man hel plötsligt hört röster.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 (redigerat) Gjorde en inspelning med några kompisar för några veckor sedan... och 100 meter bort ligger en stor teater... och dom passade på att sända ut radio just den dagen vi skulle spela in gitarr... Iofs vart det lite ballt med radio i bakgrunden.. Men så kan det gå =) Redigerat 19 december 2004 av osiris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 Jag har fått in saker som varit spanska eller liknande latino, och något som låtit ryskt. Var ju givetvis tvungen att stänga av all musik och annat och lyssna på det där konstiga i lurarna på så hög volym det gick för försöka förstå vad det var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 När jag bodde på Listerlandet, Blekinge, så fick jag ofta in Svenska utrikesradion. Signaturmelodin var skrämmande att plötsligt få höra från t.ex. tv:n kl 03:00 på natten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 december 2004 Trådstartare Dela Postat 19 december 2004 det har hänt mig med, att man hel plötsligt hört röster.. hehe, fins piller mot sådant:P:S Som jag sj käkar för tillfället (lite perssonlig info) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 (redigerat) det har hänt mig med, att man hel plötsligt hört röster.. hehe, fins piller mot sådant:P:S Som jag sj käkar för tillfället (lite perssonlig info) Du är inte ensam... Cipralex. Men inte mot röster Redigerat 19 december 2004 av punkrockdude Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 december 2004 Trådstartare Dela Postat 19 december 2004 det har hänt mig med, att man hel plötsligt hört röster.. hehe, fins piller mot sådant:P:S Som jag sj käkar för tillfället (lite perssonlig info) Du är inte ensam... Cipralex. Men inte mot röster sj käkar jag Zyprexa. Innan var det Risperdal men dom gjorde mig till en påtänd zoombie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 (redigerat) det har hänt mig med, att man hel plötsligt hört röster.. hehe, fins piller mot sådant:P:S Som jag sj käkar för tillfället (lite perssonlig info) Du är inte ensam... Cipralex. Men inte mot röster sj käkar jag Zyprexa. Innan var det Risperdal men dom gjorde mig till en påtänd zoombie Är det SSRI preparat? Aldrig hört talats om dem. Redigerat 19 december 2004 av punkrockdude Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 december 2004 Trådstartare Dela Postat 19 december 2004 (redigerat) käkade SSRI ett förut. (Cipramil) . men tror inte Zyprexa e det. Zyprexa andvänds vid behandling av Psykos, såom att höra eller så saker som inte fins. Panikångest,torgskräck osv. Jag äter det pga att jag blev väldigt sjuk för ett tag sedan. Ha, no tror nog folk att jag är värsta psykopaten Redigerat 19 december 2004 av DjBox Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 käkade SSRI ett förut. (Cipramil) . men tror inte Zyprexa e det. Zyprexa andvänds vid behandling av Psykos, såom att höra eller så saker som inte fins. Panikångest,torgskräck osv. Jag äter det pga att jag blev väldigt sjuk för ett tag sedan. Ha, no tror nog folk att jag är värsta psykopaten Det är lugnt. Runt 700 000 svenskar har sådana här problem. Kanske bara en tredjedel vågar tala om att de har det. Innan jag fick ångest problem så visste inte jag att min farmor haft det i 50 år, min mor och att min granne också haft det i cirka 25 år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 december 2004 Trådstartare Dela Postat 19 december 2004 ja, det e vanligare än man tror. Men som sagt e det inte det första man berättar för folk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 ja, det e vanligare än man tror. Men som sagt e det inte det första man berättar för folk. Jag brukar alltid "råka" säga det ganska snabbt till folk. Men, jag brukar kunna prata om allt möjligt. Var jag t.ex. hård i magen 10 minuter tidigare kan det slinka ur. hehe. jag vet, jag är sjuk 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 (redigerat) ...det e inte det första man berättar för folk. Ingenting att ta så hårt på...folk i allmänhet är ganska förstående... Redigerat 15 januari 2006 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 december 2004 Trådstartare Dela Postat 19 december 2004 jävlar vad offtopic det blev:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 jävlar vad offtopic det blev:P hehe, ja det blev det. lite prat om livets dåliga sidor kan också varit intressant att diskutera. kan ju inte bara se förbi och tro att man kommer må bra resten av livet. Livet är skit, men man får försöka ta sig igenom det. Jag brukar säga "Det ska inte vara lätt att leva". 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 Shit happens, brukar jag säga. Smällarna får man ta. Det är bara att resa sig och ta nya tag... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 Shit happens, brukar jag säga. Smällarna får man ta. Det är bara att resa sig och ta nya tag... 😎 Du har rätt. Vill bara tilläga att resa sig upp kan vara så otroligt svårt. Min medicin mot eländet (förutom SSRI preparat så klart) är musiken. Annars hade jag inte vetat vad jag skulle gjort. Jag har full förståelse hur det kan komma sig att folk tar livet utav sig pga dåligt mående. Innan jag drabbades utav ångest 2001 (jag var 18år) hade jag inte en aning om att man kunde må så här dåligt. Varje gång ångesten kryper fram känns det som att man ska möta döden. usch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 Musiken är det som driver mig också. Hade jag inte haft den så vete f-n... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 (redigerat) Jag måste ge er ett tips. Lyssna inte på Dia Psalma ifall ni mår dåligt. Speciellt Efter Allt skivan. Ni som hört den förstår. Depressiv! Lyssna på Rise Against (förutsatt att ni kan lyssna på snabb och melodisk punk). Underbar musik. Hade jag sett dem live hade jag pylt som en tös på en Michael Jackson konsert. Ladda ner låten Voices Off Camera Redigerat 19 december 2004 av punkrockdude Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 december 2004 Trådstartare Dela Postat 19 december 2004 Ja musiken är en räddare i nöden måste jag säga. Inte alltid så jävla lätt att leva. Men det gäller som sagt att ta nya tag, hur illa det än är. Man brukar ju säga att det alltid kommer sol efter regn. Man skall undvika deppig musik överhuvudtaget när man sj mår dåligt. men man e ju lite sadist o vill plåga sig själv lit extra igenom att lyssna på depp musik när man själ är där... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 Har haft samma problem.... Mitt LtO A-Verb stod på och jag fick in nån lustig radiosändning, fattade först inte varför. Sen drog man lite i kblaget och då slutade det..... Däremot fanns inte "stationen" att uppbringa ens med "Vanlig" radio..... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 december 2004 Trådstartare Dela Postat 19 december 2004 rätt skumt fenomen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 19 december 2004 Dela Postat 19 december 2004 Ja musiken är en räddare i nöden måste jag säga. Inte alltid så jävla lätt att leva. Men det gäller som sagt att ta nya tag, hur illa det än är. Man brukar ju säga att det alltid kommer sol efter regn. Man skall undvika deppig musik överhuvudtaget när man sj mår dåligt. men man e ju lite sadist o vill plåga sig själv lit extra igenom att lyssna på depp musik när man själ är där... En ganska bra låt för det här ändamålet tycker jag är Livet är underbart av Motorisk Afasi (iaf om man gillar hiphop)... Det känns att han vet vad han snackar om och inte bara är nån allmän skolkurator som gnäller om att det inte är så farligt... (det värsta man kan höra i den situationen tycker jag).... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.