Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
Men vilket tjat om dalnet. Varför inte? får jag väl kontra med.

Dels så sitter alla med MIRC på efnet och tankar warez, så det är jobbigt att ha två instanser uppe för att vara inne på två olika servers. Och dels så blev ju dalnet ett instabilt mongonät när några kids beslutade sig för att ge sig på och DDOS-attackera så många servers de orkade.

Redigerat av dbd
Postat

men nu e det ju så att den ligger på dalnet. visst man kan ju draigång en på efnet oxå, men nu har folk börjat hitta in på den som ligger på dalnet, vorre dumt att alla skulle behöva byta server. Iofs inte spec svårt eller jobbigt men ändå! Förövrigt så funkar dalnet rätt bra numer. var ju mer förr det strula o hadde sig.

Postat
men nu e det ju så att den ligger på dalnet. visst man kan ju draigång en på efnet oxå, men nu har folk börjat hitta in på den som ligger på dalnet, vorre dumt att alla skulle behöva byta server. Iofs inte spec svårt eller jobbigt men ändå! Förövrigt så funkar dalnet rätt bra numer. var ju mer förr det strula o hadde sig.

Okej. Fint då ju 😉

Postat (redigerat)

Men hallå...sitter med Mozilla. Där finns jue en chatt. Jag kommer in på dalnet men sedan då?

irc://dalnet/

😉

Fattar nada

Edit: stavfel...

Redigerat av Grahn
Postat
Ett tips för alla som nu sitter och tankar warez på Efnet samtidigt är att skriva /server -m servernamn så får man upp båda servrarna i samma mIRC-fönster.

Man lär sig något nytt varje dag.

Postat
Ett tips för alla som nu sitter och tankar warez på Efnet samtidigt är att skriva /server -m servernamn så får man upp båda servrarna i samma mIRC-fönster.

åfan.. det var så det var.. visste att det gick att göra men kom inte ihåg hur fan man gjorde.. bra 🙂

Postat (redigerat)

13 pers and growing.

EDIT, tog bort en, botten räknas inte...

Redigerat av Neko
Postat (redigerat)

Kul med gamla trådar. Hittade den här när jag kollade igenom betygsätt forum tråden. från 2e juni 2003 Ibland går utvecklingen långsamt.

EDIT: Tillägg

Redigerat av Neko
Postat (redigerat)
Kul med gamla trådar. Hittade den här när jag kollade igenom betygsätt forum tråden. från 2e juni 2003 Ibland går utvecklingen långsamt.

EDIT: Tillägg

heh. om det nu blirav så lär det ta lååång tid:P hehe

Redigerat av DjBox
Postat
Det kanske går snabbare att snacka på forumet hur som helst? 😆

Eller mail & msn 😆

irc lär vara snabbare om det fins folk inne divs

Postat
Det kanske går snabbare att snacka på forumet hur som helst?  😆

Eller mail & msn 😆

irc lär vara snabbare om det fins folk inne divs

vad är irc?

///minus

irc

• 2 veckor senare...
Postat
*funderar* undra vart alla "stammaisar" tog vägen...!

Jag pallade inte. Som sagt, ser hellre att det är integrerat här med forumet (typ java-chat) än att jag ska behöva starta en separat klientprogramvara.

Postat

Helg, folk är bortresta och jag spelar WoW lite när jag har tid över. Nu är det dock studier som gäller några kvällar.

• 4 veckor senare...
Postat

Kollade precis nu..inte en kotte... vore ju fint o kunna integrera i detta forumet på något vis...

Hade glömt bort kanalen ett tag tills jag fick syn på ikonen som låg där o skrattade... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.