ThomasJ Postat 6 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 6 januari 2005 ja får lägga ett post här titt som tätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 ja får lägga ett post här titt som tätt *host* SPAM *harkel* 😕 Nä, men jag ska faktiskt ta och kika in i kanalen nu i dagarna. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Attans... Sitter på jobbet just nu men jag slänger fasen upp mIRCEN i morron när jag kommer hem.... Skulle dock va kul och ha en javachatt via forumet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Läser denna tråd och fattar nada...=inget...??? vadå mirc? ehh? kanal? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 AAAAAA SHIIIIIIT. INte en till grej som man kommer fastna på. Jog kommer ju aldrig att öva. Jag skall nog se till att inte instalera mIRC på dett tag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 AAAAAA SHIIIIIIT. INte en till grej som man kommer fastna på. Jog kommer ju aldrig att öva. Jag skall nog se till att inte instalera mIRC på dett tag. Det är fegt at öva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 6 januari 2005 Läser denna tråd och fattar nada...=inget...??? vadå mirc? ehh? kanal? en form av en chat. fungerar så att du ansluter till ett nätverk av servrar via en klient tx mirc (http://www.mirc.com), Kanaler kallas dom "rummen" som fins där du kan chata o ha mysigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 6 januari 2005 AAAAAA SHIIIIIIT. INte en till grej som man kommer fastna på. Jog kommer ju aldrig att öva. Jag skall nog se till att inte instalera mIRC på dett tag. Hehe, klart du skall ha mirc:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Helt tomt på IRC-kanalen igen, trots en massa folk i tråden här? Kan man göra nån direktlänk till mIRC som kopplar in en direkt till rätt rum och server? Tror fortfarande mer på en webchat integrerad här på forumet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 6 januari 2005 Helt tomt på IRC-kanalen igen, trots en massa folk i tråden här? Kan man göra nån direktlänk till mIRC som kopplar in en direkt till rätt rum och server? Tror fortfarande mer på en webchat integrerad här på forumet... brukar vara en heldel folk inne nu. Fast inte vid denna tid. Men det e sant som du säger vorre bra o få det ihop med forumet. Blir något för Admin att knåpa på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Helt tomt på IRC-kanalen igen, trots en massa folk i tråden här? Kan man göra nån direktlänk till mIRC som kopplar in en direkt till rätt rum och server? Tror fortfarande mer på en webchat integrerad här på forumet... och jag tror på dig. ///minus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Helt tomt på IRC-kanalen igen, trots en massa folk i tråden här? Kan man göra nån direktlänk till mIRC som kopplar in en direkt till rätt rum och server? Tror fortfarande mer på en webchat integrerad här på forumet... och jag tror på dig. ///minus Haha... tack för det! Skönt med stöd i cyberspejs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 EFnet skulle vara ett bättre alternativ då "många" i vanligt fall hänger där och tankar wowarorezoz 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Går ju att köra flera servers samtidigt, så det ska väl inte vara ngt problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
speed-focus Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) webbaserad IRC (helt utan garantier) EDIT: disclaimer 😏 Redigerat 7 januari 2005 av speed-focus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Helt tomt på IRC-kanalen igen, trots en massa folk i tråden här? Kan man göra nån direktlänk till mIRC som kopplar in en direkt till rätt rum och server? Tror fortfarande mer på en webchat integrerad här på forumet... Du är förmodligen på fel nätverk isf.. Nu är det ju ett gäng på plats hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pinnen Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Bump! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Kan inte va några bekymmer alls att köra en java-irc-klon via forumet. OCRemix gör det och det funkar finfint. edit: Speedfocus länk funkar ju kalasbra. Be Oldsberg köra den via forumet så är det ju klart! Redigerat 7 januari 2005 av VacUm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 webbaserad IRC (helt utan garantier) EDIT: disclaimer 😏 Mycket bättre! Satt o chattade med VacUm där om hur man kan integrera det snyggt på första sidan av forumet... han hade ett bra exempel: www.ormgas.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Äh, forum är mycket roligare än chat. 😏 Jaop... 😆 Håller med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pinnen Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 AAAAAA SHIIIIIIT. INte en till grej som man kommer fastna på. Jog kommer ju aldrig att öva. Jodå Tobbe! Gör som jag, gör båda samtidigt! Övning+irc+kaffe=världsklass Heh... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 7 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2005 webbaserad IRC (helt utan garantier) EDIT: disclaimer 😉 kommer inte int på sidan jag:S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Hmmm Sidan kan inte visas.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 7 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2005 men om man får det funka blir det ju kanon. Och om sen admin lägger en länk så blir det ju kanon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
speed-focus Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 det scriptet knäckte nog servern. kul så länge det varade iallafall... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 7 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2005 det scriptet knäckte nog servern. kul så länge det varade iallafall... ajdå. Tråkigt. Men men. Det går väll o lösa på andra vis.Hadde du det uppe på din egen server eller hur var det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 snor scriptet bandbredd? borde det ju inte göra.. skulle kunna slänga upp det på min burk.. hur funkar det? ren java? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
speed-focus Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 snor scriptet bandbredd? borde det ju inte göra.. skulle kunna slänga upp det på min burk.. hur funkar det? ren java? nej inte så mycket bandbredd, men förmodligen cpu och minne på servern. det kan ju vara nåt annat som är fel också antar jag, den ligger nere lite då och då. CGI IRC var det jag körde, men nån java applet är nog en bättre idé. jIRC verkar helt ok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Dalnet har en webklient. Den funkar, men kräver Java. Ni som inte har mirc eller annan klient kör på den istället. http://www.dal.net Redigerat 7 januari 2005 av VacUm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 7 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) så för er som inte riktigt vet hur det funkar att ansluta via java kommer är en liten guid: (gå in på http://www.dal.net) 1:Skriv in ett nick i rutan under "Chat now!" 2: Klicka på knappen "Go" 3:När du är inne i kanalen skriver du /join #studio.se 4: Sncka o var glad:P Redigerat 7 januari 2005 av DjBox Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.