slejnard Postat 8 oktober 2009 Trådstartare Postat 8 oktober 2009 Detta spelet har fått mig mer insatt i NHL än jag nånsin varit innan tror jag 😕Är skitspänd på hur washingtons målfabrik ska funka mot Henke och rangers försvar i övrigt... Japp. Samma här fast jag vart med några år nu. Fatta vilken statistikfabrik hela USA är och det finns massor om NHL. 🙂
debatt Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 Hej! Jag kör med Laissez-Faire-ledarskap av mitt lag. Har inte ändrat ett skit sedan uppstart. Tror jag startade en match försent också. Eller? Det krånglade ju i början och jag kom inte in... Är mest förvånad över att jag inte leder. 😱 Brukar vinna allt sånt här, med coachning osv. Har aldrig testat i ishockey dock och kan absolut inte ett skit om denna sport. Finns det nåt som heter blålinjen? I FIFA PS2 irl är jag "världsmästare"... Undrar över trades. Betyder väl att man säljer och köper gubbar. Kan man göra det obegränsat antal gånger på en säsong? Vad händer om en av ens spelare skadas? Varför har värdet, enligt Fiddens klipp, på mina spelare totalt sjunkit något? Man kan byta ut nån spelare... javisst... men om man byter en för $1.5M, så får ju inte den man skaffar kosta mer ändå, eller hur?! 🥰 //:debatt
Fidden Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 Undrar över trades. Betyder väl att man säljer och köper gubbar.Kan man göra det obegränsat antal gånger på en säsong? Vad händer om en av ens spelare skadas? Varför har värdet, enligt Fiddens klipp, på mina spelare totalt sjunkit något? Man kan byta ut nån spelare... javisst... men om man byter en för $1.5M, så får ju inte den man skaffar kosta mer ändå, eller hur?! 😄 //:debatt Man får 2 nya trades varje vecka, du har inte använt några så du lär ha 5 stycken nu för man hade 3 från början. Om man säljer en spelare räknas det som en trade. Köpet får man så att säga "på köpet" 😑 När du säljer en gubbe får du den summan som han är värd för tillfället. Detta värdet beror på hur många andra som köpt/sålt den spelaren, lite som aktier. Om en spelare stiger i pris, beror det alltså på att han spelat bra och många vill ha honom i sitt lag. Spelar han dåligt, sjunker priset för att folk säljer honom. Spelaren som du köper behöver inte kosta mindre eller lika mycket som den du just sålt. Du får nämligen även använda pengarna du har kvar sedan tidigare, om du nu hade några pengar över när du satt ihop ditt lag.
slejnard Postat 9 oktober 2009 Trådstartare Postat 9 oktober 2009 Tur du styr upp Fidden och ger svar! Jeff Carter verkar ha haft en strålande natt med två mål å två assists. Blir sköna poäng därå.
aROCKER Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 nä det är nog bara en reservplats, vet inte riktigt varför den finns. Idag har man förresten fått 2 nya trades, finns ingen anledning att spara på hög så om ni har någon som suger är det dags att byta 😄 Byter inte bort min fru!? Är du tokig! 😮 /aROCKER
aROCKER Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Ja det blir spännande, har hela mitt lag på is ikväll också tror jag. Tror inte jag missat nån skada varje fall.Jag var bättre insatt på den tiden jag samlade på hockeybilder, typ -94. Av hyllning till gamla goda tider har jag valt att plocka in Paul Kariya i laget. Kariya...foppa, måste ju jag ha ensamrätt på! Eller min fd svåger Weinhandl...som är i ryssland, hehe En liten snabb story...Weinis fick åka med Yashin och framförallt Kvasha till ryssland för ett hockey camp..privatträning. Det som händer är att ryska maffian hänger en 18 årig spelare på samma hotell för att det har blivit utebliven betalning, hm! /aROCKER
aROCKER Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Tur du styr upp Fidden och ger svar! Jeff Carter verkar ha haft en strålande natt med två mål å två assists. Blir sköna poäng därå. Jeff Carter? Det är väl en porrskådis!? 😮 /aROCKER
slejnard Postat 9 oktober 2009 Trådstartare Postat 9 oktober 2009 Jeff Carter? Det är väl en porrskådis!? 😆/aROCKER Tittar inte på sånt. 😑 Denna Jeff är en duktig hockeyspelare i Philadelfia. ☺️ Verkar vara nåt problem med sidan. Kan inte se vad mina players åstadkommit. Ligger i topp fast enligt "frontpage" så har fidden gått om mig...hur nu det är möjligt 😐 😮 // 😄 Fasen skönt att vi vart några iaf. Hockeyn har inlett sitt segertåg över musiken 😉 Intressant anekdot om vinhandlaren där mr aROCKER!
aROCKER Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Tittar inte på sånt. 😆Denna Jeff är en duktig hockeyspelare i Philadelfia. 😑 Verkar vara nåt problem med sidan. Kan inte se vad mina players åstadkommit. Ligger i topp fast enligt "frontpage" så har fidden gått om mig...hur nu det är möjligt 😐 😉 // 😮 Fasen skönt att vi vart några iaf. Hockeyn har inlett sitt segertåg över musiken ☺️ Intressant anekdot om vinhandlaren där mr aROCKER! Jo, det finns ju lite sådana..eftersom jag alltid varit en ROCKEr i hjärtat men har dedikerat stora delar av mitt liv till idrott! Brorsan var med i landslaget i innebandy och själv var jag påtänkt men sträckte sönder mig. http://www.osk.se/baverdodarna/ Gå in på Musik/Media och välj videoklipp. Brorsan har lagt en del skumma straffar igenom åren. Minns när han kollade på målvakten som stod och rättade till grejorna och då blåste domaren igång straffen...då sköt Patte från mittpunkten...det vart tyst i publiken och alla titta på varann, får man göra så!? Sedan jublade alla när dom insåg att dom sett nånting helt "overkill" straff som sitter från halva plan och i en elitserie! /aFLOOROCKER
slejnard Postat 9 oktober 2009 Trådstartare Postat 9 oktober 2009 Innebandy är sjukt jobbigt! 😆 Trodde det var du som var målisen men... 😐 Du o jag ska ägna pensionen åt öl! 😑 Flera dagar om året..
slejnard Postat 10 oktober 2009 Trådstartare Postat 10 oktober 2009 Kommer inte in på sidan. Läser bedrövat på nhl.com att en av mina spelare blir borta 4 månader(Johan Franzén). Blir ett väl avvägt byte om sidan kommer igång snart 😄
Overkill Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Kommer inte in på sidan. Läser bedrövat på nhl.com att en av mina spelare blir borta 4 månader(Johan Franzén). Blir ett väl avvägt byte om sidan kommer igång snart 😄 🙂 Hade också honom.
slejnard Postat 10 oktober 2009 Trådstartare Postat 10 oktober 2009 Nu har jag bytt från franzén till gaborik. Leder klockrent med den nätta poängsumman 1040. Fidden skuggar med 897 p Debatt har 733p som trea.
Overkill Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Nu har jag bytt från franzén till gaborik.Leder klockrent med den nätta poängsumman 1040. Fidden skuggar med 897 p Debatt har 733p som trea. Och jag ligger på den åtråvärda sjätteplatsen. 🙂
Fidden Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 (redigerat) Trots "full" omgång delades det inte ut speciellt mycket poäng igår. Den enda som kan vara hyfsat nöjd är team neosus, som fick 153p. Nästan dubbelt så mycket som tvåan. edit:helt full kanske den inte var, men ändå edit igen: eller va? haha. nu kom ett helt gäng poäng in. varför lär jag mig aldrig att inte lita på något som står på siten innan lunch xD Redigerat 11 oktober 2009 av Fidden
debatt Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 (redigerat) Kom inte in på spelet alls, tryckte då in uppgifterna på nytt och klickade Submit, då kom jag in - men hade ju tyvärr skapat ett nytt lag samtidigt. HUR raderar jag det? Det står att jag har 4 free trades, men när jag klickar på det kommer jag till en sida där det kostar för att köpa spelare. VARFÖR? Hela tiden när jag varit inne på siten ett tag så börjar skärmen flimra. VARFÖR? Redigerat 11 oktober 2009 av debatt
Fidden Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Som jag sagt i snacktråden så ska du inte klicka på "buy trades". Du klickar på minustecknet bredvid spelaren du ska sälja.
Fidden Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Du lämnar ligan med ditt extralag genom att klicka på league overview. Där står dina lag längst upp i listan, och jämte namnet står det typ "leave this league" eller nåt.
debatt Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Danke. Jag sålde Daniel Sedin, även om jag inte ville. Sedan köpte jag Daniel Alfredsson.
Fidden Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Du kan ju alltid köpa tillbaks sedin när hans fot frisknat till =)
debatt Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Fast man måste ju sälja innan man kan köpa... Taatigt
Fidden Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 tänk på att vancouver har match inatt, så det kan ju vara bra att vänta med att byta ut just de spelarna, om du inte tänkte byta mot andra som spelar inatt då 😛
debatt Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Fattar fortfarande inte hur de orkar spela på natten! Är de inte piggare dagtid?
debatt Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Tänk om jag blir så tagen av detta att jag t.o.m. börjar kolla på skiten på tv... Hemska tanke. Men en sak jag undrar över, du Fidden rekommenderade ju att jag skulle ringa upp spelarna för att snacka mål och taktik... Men då jag inte hittar telefonnumren där på siten och inte vill besvära om det, så tänkte jag att man kanske kunde ändra taktik genom att helt enkelt ändra uppställning - går inte det? Typ 1 back 2 wingers och 2 centrar istället!
debatt Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 En annan grej jag inte heller hittar på siten är - vem är det som håller i spakarna?? 😛
Fidden Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Fattar fortfarande inte hur de orkar spela på natten!Är de inte piggare dagtid? Hoppas du är ironisk, de befinner sig ju i USA 😛
Fidden Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Tänk om jag blir så tagen av detta att jag t.o.m. börjar kolla på skiten på tv... Hemska tanke. Men en sak jag undrar över, du Fidden rekommenderade ju att jag skulle ringa upp spelarna för att snacka mål och taktik... Men då jag inte hittar telefonnumren där på siten och inte vill besvära om det, så tänkte jag att man kanske kunde ändra taktik genom att helt enkelt ändra uppställning - går inte det? Typ 1 back 2 wingers och 2 centrar istället! Det enda du kan bolla med i taktikväg är X-positionen. Där kan du sätta en extra anfallare eller en extra försvarare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.