Jump to content
Annons

NHL - FantasyHockey 2011 !


slejnard

Recommended Posts

Här är aktuell tabell kl 16.28 fredag 27 nov 2009 svensk tid:

1 - Seattle coffee grinders fidden 4662 $35.38M 5889.00

2 - slejnard hockey rockers jannez 5842 $37.26M 5776.00

3 - Georgia Overkillers sebaztian 15216 $31.66M 5208.00

4 - VancouverDebates VancouverDebates 28114 $30.42M 4613.00

5 - Starstruck ROCKERS aROCKER 30337 $30.22M 4498.00

6 - Team Neosus Neosus 35937 $25.97M 4143.00

7 - Team Anjou with some Flames Eanjou 41983 $28.93M 3329.00

8 - Hellpig Haymakers Webbhogg 44255 $31.08M 1615.00

🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Varför bytte man ut Crosby?

215 poäng 😎

Japp, dom tackar jag för! 😄 Nu är jag bara 300 poäng bakom slejnard. Och min målis lyckades äntligen spela en match som gav lite poäng (har varit många matcher som jag antingen fått minuspoäng eller inga alls)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det hända saker i toppen!

Det ser ut att bara vara en tidsfråga innan Georgia OK tar sig förbi Slejnard HR.

Rykten gör gällande att Slejnard HR underskattat motståndet mot slutet, och kanske tagit någon pils för mkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 - Seattle coffee grinders fidden 5291 $35.75M 6421.00

2 - slejnard hockey rockers jannez 8152 $36.51M 6179.00

3 - Georgia Overkillers sebaztian 10198 $32.01M 6038.00

4 - VancouverDebates debatt 24045 $29.60M 5319.00

5 - Starstruck ROCKERS aROCKER 27968 $30.31M 5109.00

6 - Team Neosus Neosus 38774 $25.54M 4296.00

7 - Team Anjou with some Flames Eanjou 41875 $28.53M 3743.00

8 - Hellpig Haymakers Webbhogg 44390 $31.07M 1816.00

Jag närmar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

och ovie är petad från laget igen på grund av skada och eventuell avstängning.

För övrigt har målvakten i Burritos lagbygge inför Säsong 2 fått en mycket oväntad öronskada, efter att en egen försvarare blev så förbannad över ett baklängesmål att han helt sonika yxade målvakten sönder och samman med sin klubba.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bytt ut nästan hela laget idag med sparade trades, men det kanske inte var så lyckat eftersom jag gått bra och tagit in först nu då jag inte ändrat något.

Återstår att se. Man måste ju inte ändra hela tiden.

Något att tänka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick ju rätt bra. Tog 277 poäng och bara Fidden var bättre med 288 poäng.

Hade jag bara haft bättre koll på att Ovechkin var sinnessjuk, skadad och avstängd,

så hade jag behållit Richards istället och fått ännu fler poäng.

Sedan borde jag fått 4 poäng för Kaberle också, men de har inte räknats med ännu,

men det kanske kommer??

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden är inte lika het längre. Minns de forna dagarna med livekommentering av matcherna, och ständiga ligauppdateringar av debatt.

Vi får hoppas att s02 sätter fart på aktiviteten här, men det är oroväckande att bara 4 lag är anmälda. Janne, du får spamma lite och plocka på dig några varningar, så folk hittar hit.

Ok, rapport för i afton:

1 - Seattle coffee 7075.00

2 - slejnard hockey 6729.00

3 - Georgia Overkillers 6651.00

4 - VancouverDebates 6144.00

5 - Starstruck ROCKERS 5669.00

6 - Team Neosus 4640.00

7 - Team Anjou 4475.00

8 - Hellpig Haymakers 2106.00

Saxat från SVT-text:

Det finns 3 lag som kan vinna det här känns det som, även om Fidden ser ut att kunna säkra bakåt och ro hem det av egen kraft.

*Seattle CoffeeGrinders - är utan tvekan årets utropstecken. Vass och aktiv coaching, och en hel del rävspel sägs vara orsaken.

*Slejnard HockeyRockers - var storfavoriten som visat klass, men kanske inte ork hela vägen? Sista ordet är dock inte ännu sagt!

*Georgia Overkillers - Det talas redan om kometkarriär för Coach Seb, men skeptiska röster tycker att han bara haft tur med målvaktsvalet i år.

*Vancouver Debates - har gått starkt mot slutet, och bibehålls formen, kan en pallplats vara trolig.

*Starstruck Rockers - simmar lite i ingenmansland, och slutar gissningsvis 4:a eller 5:a, men har ju redan vunnit priset för finast logga.

*Team Neosus - har provat en annorlunda coachteknik, och har på så vis fått ihop en respektabel poängskörd, men framförallt rekord i oanvända trades.

*Team Anjou - har länge gått en kamp med spöket Neosus, och ser äntligen ut att kunna glida förbi för andra gången denna säsong.

*Hellpig Haymakers - ser väldigt giftiga ut inför kommande säsong, men är svårbedömda pga lite speltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rykten gör gällande att General Manager Fiddens nya lagbygge i Tijuana kommer innehålla enbart nya ansikten. "Våra nuvarande spelare är alldeles för dyra, vi klarar inte av lönetaket. Vi har därför beslutat att ge samtliga kicken och börja på en helt ny kula" säger Fidden till TT.

Vidare klagar managern över att lönerna trissats upp något förfärligt och att det knappt går att hitta en vettig forward under 5 miljoner. Bland annat hävdar han att Ryan Smyth, som länge gått skadad under höstsäsongen, borde vara betydligt billigare än de 4,6M som han nu kostar inför säsong 2. "Inte värt risken", säger han och satsar troligtvis på för tillfället hela och friska spelare.

För gamblern ger han även tipset om Andrei Markov (D), som skadade sig i säsongens första match och varit skadad ända sedan dess. Nu är han tydligen på bättringsvägen och kan vara ett riktigt kap. Markov var säsongen 08-09 toppnoterad bland alla backar vad gäller målgivande passningar. Själv vet dock inte Fidden om han vågar satsa på den skadade backen. "Killen kostar fortfarande mer än Niklas Lidström, som ändå är frisk!".

Det ska dock nämnas att priset på Lidström dumpats rejält. Han har hittills gjort alla besvikna, men rutinerade rävar brukar komma igång efter jul. Eller också går de i pension.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart Fidden! Ja, det är inte klokt vad spelarna kräver i löner. Det gäller att hitta guldkornen, hålla koll på vilka som flyttats upp till 1:a linan, och börjat få chansen i PP.

Ställning "So far" i natt

125.00 Team Neosus

29.00 Vancouver...

29.00 slejnard ...

16.00 Team Anjo...

4.00 Georgia O...

2.00 Starstruc...

2.00 Hellpig H...

-2.00 Seattle c...

Ser ut som att min kamp mot Neosus blir in till sista omgången. Så fort jag börjar närma mig så lyckas han med sina tricks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista dagen bör vara typ 23:e eller liknande, då vet jag att vissa lag spelar iallafall. Möjligen spelar något lag 24:e också, men 25:e är nog uteslutet iaf. Säsong 2 börjar 26:e

Ett tips är att starta ett "farmarlag" i säsong 1 och prova ert nya lagbygge redan nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är att starta ett "farmarlag" i säsong 1 och prova ert nya lagbygge redan nu.

Du tänker så att spelarkemin fungerar?

Du har ju haft både Ovvie och Kovva, svårare än så kan det väl inte bli.

Min laguppställning till s02 har ändrats många gånger senaste veckorna. Svårt att veta hur man ska prioritera. Det finns ju alltid en tanke att ha en stomme som man aldrig byter ut, sen vet man att tålamodet inte lär hålla mer än en match och så byter man precis innan målen trillar in. Nej, tålamod och konsekvens blir nyckelorden för mig. Åtminstonde första veckan 🙂

Jag var riktigt nära att plocka in Daniel istället för Henrik igår, men jag tänkte att jag ska vara smart, alla andra lär ju ta in Daniel och sen står jag själv och håvar in poängen. Nu gick det ju bra ändå, men det sved lite att man återigen saknar fingertoppskänslan. Tänkte du likadant Fidden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tänker så att spelarkemin fungerar?

Du har ju haft både Ovvie och Kovva, svårare än så kan det väl inte bli.

Min laguppställning till s02 har ändrats många gånger senaste veckorna. Svårt att veta hur man ska prioritera. Det finns ju alltid en tanke att ha en stomme som man aldrig byter ut, sen vet man att tålamodet inte lär hålla mer än en match och så byter man precis innan målen trillar in. Nej, tålamod och konsekvens blir nyckelorden för mig. Åtminstonde första veckan 🙂

Jag var riktigt nära att plocka in Daniel istället för Henrik igår, men jag tänkte att jag ska vara smart, alla andra lär ju ta in Daniel och sen står jag själv och håvar in poängen. Nu gick det ju bra ändå, men det sved lite att man återigen saknar fingertoppskänslan. Tänkte du likadant Fidden?

Nä, jag tänkte att jag behövde en center och henrik var den bästa jag hade råd med. eller möjligen den näst bästa men med flest matcher på schemat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista dagen bör vara typ 23:e eller liknande, då vet jag att vissa lag spelar iallafall. Möjligen spelar något lag 24:e också, men 25:e är nog uteslutet iaf. Säsong 2 börjar 26:e

Ett tips är att starta ett "farmarlag" i säsong 1 och prova ert nya lagbygge redan nu.

20:e är sista dag.

Inatt hände det som gav följande tabell:

1 - Seattle coffee grinders fidden 6216 $36.92M 7438.00

2 - slejnard hockey rockers jannez 8538 $36.18M 7226.00

3 - Georgia Overkillers sebaztian 11496 $31.73M 7003.00

4 - VancouverDebates 18299 $30.14M 6591.00

5 - Starstruck ROCKERS aROCKER 29891 $30.06M 5924.00

6 - Team Neosus Neosus 40133 $24.66M 4934.00

7 - Team Anjou with some Flames Eanjou 40392 $28.83M 4887.00

8 - Hellpig Haymakers Webbhogg 44555 $30.27M 2258.00

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...