Jump to content
Annons

NHL - FantasyHockey 2011 !


slejnard

Recommended Posts

tror det blev nåt skumt med ditt inlägg kl 21:22, för det är ju början på det inlägget som forumet plötsligt postade en gång till.. lite spooky faktiskt 😏

Ja, verkligen. Snart upptäcker man väl att man sprider nazipropaganda i Pro tools avdelningen också.

Man vill ju inte posta i fel tråd liksom....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Trevlig kvällsmatch, calgary mot LA kings. Den unge backen Drew Doughty, som både jag och debatt satsat på, har gjort ett mål och en assist såhär långt, vi är ungefär halvvägs in i matchen.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Dax att anmäla sig till säsong två. Alla poäng nollställs så det vore kul med fler deltagare!

säsong 2:

http://hockey.sportingnews.com/fantasy/scm...p;team=19791130

För info om hur man registrerar sig, läs första sidan i tråden.

Edit: Fixade länk

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA

Daily Hockey Magazine avslöjar nu att Seattle Coffee Grinders blivit sålt! Inför säsong 2 av årets liga, kommer laget att flytta till Mexico, närmare bestämt Tijuana! Huvudorsaken är officiellt att Seattle har ekonomiska problem, men lagets general manager ryktas vara extremt förtjust i fajitas, burritos och tacos. Inte helt otippat märks detta även i det nya lagnamnet.

Här är lagets nya logotyp:

post-5229-1259099926_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju skriva dit typ att den börjar 1:a december eller så också, så kanske folk fattar 😄

edit: eller skriv det datumet den börjar istället, det var i januari va? 😄

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Shit vilken hype du bygger kring s02 fidden!

Nu bara måste man fixa en snygg logga, och jag som aldrig gjort annat än streckgubbar i paintbrush ☺️

Hur ska det här gå?

Nåt lämpligt program som rekomenderas?

Frågan är bara hur the grinders kommer reagera på beslutet om flytten.

Kommer det påverka slutspurten av s01 negativt månne?

Leker lite med tanken att flytta min franchise till Seattle, det behövs ändå ett lag där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grinders gick upp i topp inatt. 🤪

Ang. nästa säsong, det är ju mycket jobbigare att få ihop ett bra lag nu när alla som är bra kostar en massa deg. Var enklare inför S1 då man kunde satsa på ett par billiga rookies som ändå kom att producera poäng. Känns som spelare under 2 mille verkligen är kassa. Gäller att lista ut vilka som plötsligt lyfter sig, eller kanske chansa lite och välja någon som varit långtidsskadad under första säsongen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Spännande avslutning.

Ångående s02, har lite funderingar som jag inte orkar leta svaret på, men ni som var med på försäsongen 01 borde ju veta.

Om jag börjar plocka in mitt lag redan nu (om det går vill säga), då baseras det på de priser som är idag. Men, priserna är ju dynamiska, så rent teoretiskt kan mitt lag öka i värde innan säsongen ens börjat?

Eller blir det ny prissättning till 02?

Och till vilket datum kan man tradea fritt?

Det kan inte riktigt stämma att det är så här, för om man har obegränsat med trades innan säsongen börjat, då kan man ju bara sitta och tradea hela dagarna och bygga upp sitt kapital. Det doftar ju IT-bubbla lång väg.

Så, hur ligger det till egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en säsong som varit konstant uppförsbacke har Coach "Eanjou" fått beskedet att kontrakt ej kommer att förnyas efter juluppehållet.

Beslutet sägs grundas på dels svaga resultat, dålig fingertoppskänsla men framförallt gör rykten gällande att Coach Anjou i smyg redan inlett förhandlingar med en ny klubb.....

post-18051-1259288533_thumb.jpg

Utah SnusDozers.

Fakta om klubben:

Grundad 1923 av amishfolket, men då under namnet "Utah Plain People".

Men laget var inte särskilt elitinriktat, utan träningarna bestod oftast av övningar som "blomplockning", "håruppsättning" och "vuxendop".

Missnöjet började växa i trakten, och folk krävde en elitsatsning. Så sent som 1995 möttes en överenskommelse om att laget skulle få åka på ett träningsläger för att lära sig mer om spelet.

Valet föll sig naturligt på Sverige. Detta lilla land som spelade på stora rinkar och var så framgångsrika.

Vad var hemligheten? Efter noga studerande av matcher och träningar kom de fram till svaret:

Alla svenska spelare snusade!!!

Nöjda och taggade åkte de hem och började svetsa ihop ett ruggigt lagbygge, och lagom till Jul gör de debut i högsta ligan under mina vingar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...