Jump to content
Annons

Har någon trott ni var en helt annan person?


debatt

Recommended Posts

Det har jag vid flera tillfällen.

Han som sjöng i "We are all the winners" i Melodifestivalen trodde uppenbarligen att jag var en annan när vi råkade på varann i dörren till musikaffären. Så vi tjatade lite, men jag hade aldrig varken sett eller pratat med honom förut. Vi pratade i sisådär 2-3 minuter, men på honom var det som om han kände mig ordentligt. Han frågade om resan gått bra och sa att jag kunde ringa under veckan så vi kunde jobba vidare med projektet och så skulle jag hälsa familjen.

Undrar fortfarande vem han trodde jag var...

Tillägg: Nick Borgen (kom på namnet)

😲

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det har jag vid flera tillfällen.

Han som sjöng i "We are all the winners" i Melodifestivalen trodde uppenbarligen att jag var en annan när vi råkade på varann i dörren till musikaffären. Så vi tjatade lite, men jag hade aldrig varken sett eller pratat med honom förut. Vi pratade i sisådär 2-3 minuter, men på honom var det som om han kände mig ordentligt. Han frågade om resan gått bra och sa att jag kunde ringa under veckan så vi kunde jobba vidare med projektet och så skulle jag hälsa familjen.

Undrar fortfarande vem han trodde jag var...

Tillägg: Nick Borgen (kom på namnet)

🙂

//:debatt

LOL! (ursäkta det lama uttrycket, men det där vara verkligen LOL! 😄)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
En kompis kompis vaknade en natt och trodde han var en golvlist. Och eftersom golvlister inte rör sig kunde han inte gå på toa eftersom han i så fall inte var en golvlist – vilket han var övertygad om att han var.

Han måste varit påtänd!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råkade ut för en sån grej en gång men var tvungen att säga sanningen. Jag gick fredfullt nedför gatan när en polisbil plötsligen svängde runt hörnet och två poliser kastade sig ur bilen med dragna vapen och slängde upp mig på motorhuven. Jag handfängslades och ombads att hålla mig djävligt lugn. Jag bad dem snällt att kolla mitt id, för jag var kanske fel kille och efter legitimationskontroll så lösgjorde de mig och bad tusen gånger om ursäkt. Jag har alltid undrat vad killen de eftersökte egentligen hade gjort. Det måste ju varit något farligt eller våldsamt med tanke på den omilda behandlingen 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råkade ut för en sån grej en gång men var tvungen att säga sanningen. Jag gick fredfullt nedför gatan när en polisbil plötsligen svängde runt hörnet och två poliser kastade sig ur bilen med dragna vapen och slängde upp mig på motorhuven. Jag handfängslades och ombads att hålla mig djävligt lugn. Jag bad dem snällt att kolla mitt id, för jag var kanske fel kille och efter legitimationskontroll så lösgjorde de mig och bad tusen gånger om ursäkt. Jag har alltid undrat vad killen de eftersökte egentligen hade gjort. Det måste ju varit något farligt eller våldsamt med tanke på den omilda behandlingen 🙂

Får vi se hur du ser ut?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var hemma hos en polares dåvarande flickväns familj. Jag träffade på hennes farsa i källaren, det var lördag och han hade nog tagit en grogg, och han hälsade mycket försiktigt på mig och såg allmänt nervös ut och försvann rätt snabbt. Senare fick jag vet att han frågat polarens flickvän hur fan de hade fått med sig Robert Wells hem. Det kanske var mer än en grogg... och visserligen hade jag långt hår på den tiden men ändå... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Med mustasch är jag tyvärr jättelik frank zappa - samma näsa, samma hår och ansiktsform. Han är ju dö så det är ingen som misstagit sig rent ut, men jäkligt många som påpekat det och spelat på det.

Ja, ingen story med poäng. Men kände att jag ville försöka tillföra något.

Kul historia, Hellpig. Skulle vara kul att se bilder från den tiden förresten - blev nyfiken redan när du berättade om dina bellbottoms i en annan tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

I mars var jag och spelade in en platta på Island, och en av kvällarna var vi ute på krogen. Då kom det fram ett antal (vid olika tillfällen) människor som ville fota sig tillsammans med mig. Jädrar va lätt det är att bli kändis på Island (hade gjort ett gig på Café Rosenberg i Reykjavik, samt radiointervju)... Men det visade sig att jag var väldigt lik nån komiker, typ, Islands "Robert Gustafsson"... Kom inte ihåg vad han heter, men jag tyckte då inte att likheten var så stor... men, deklart, en mörk bar och en massa öl kan ju göra underverk 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...