Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har ett problem när jag ska spela in i min M-box. När jag kopplar in ett instrument så låter det bra men så fort jag sätter kanalen på rec så börjar det brusa o skrapa. Vad gör jag för fel?

MVH Martin

(just det, jag kör med pc)

Annons
Postat

Hade själv liknande problem med en AMD 3000+ men tror att det berodde på moderkortet (epox rda3+) i kombination med två "omatchande" ram minnen. Efter ett halvårs strul valde jag att byta ut allt mot en Intel 3,2 Ghz med ett Intel moderkort (Bonanza) med 2 "matchande" 512 Mb minnen och det funkar utan problem nu.

Men det betyder absolut inte att det är det som är ditt problem. Spelar du in på en SATA disk och i så fall vad har du för moderkort (märke och modellbeteckning)?

/Micke

Postat

Jag har inte riktigt koll på moderkortet, ska kolla upp det. Det som är lite märkligt är att det endast brusar när jag trycker rec på kanalen eller vad man ska säga, jag behöver alltså inte spela in för att det ska brusa

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Hörs det som digitalt brus?

Jag har haft samma problem från och till, men det hjälper om man sparar sin session, stänger ner och öppnar den igen.

Kul att man kan bidra med hjälp.... 😳

Redigerat av onosoul

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.