martin555 Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 Hej Jag har ett problem när jag ska spela in i min M-box. När jag kopplar in ett instrument så låter det bra men så fort jag sätter kanalen på rec så börjar det brusa o skrapa. Vad gör jag för fel? MVH Martin (just det, jag kör med pc)
infinitebeat Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 Vad har du för PC? (Moderkort, CPU, minnen)
martin555 Postat 18 december 2004 Trådstartare Postat 18 december 2004 Jag har en amd 1.33 😉 med 512mb minne
infinitebeat Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 Hade själv liknande problem med en AMD 3000+ men tror att det berodde på moderkortet (epox rda3+) i kombination med två "omatchande" ram minnen. Efter ett halvårs strul valde jag att byta ut allt mot en Intel 3,2 Ghz med ett Intel moderkort (Bonanza) med 2 "matchande" 512 Mb minnen och det funkar utan problem nu. Men det betyder absolut inte att det är det som är ditt problem. Spelar du in på en SATA disk och i så fall vad har du för moderkort (märke och modellbeteckning)? /Micke
martin555 Postat 18 december 2004 Trådstartare Postat 18 december 2004 Jag har inte riktigt koll på moderkortet, ska kolla upp det. Det som är lite märkligt är att det endast brusar när jag trycker rec på kanalen eller vad man ska säga, jag behöver alltså inte spela in för att det ska brusa
wonderboy Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 Bara för säkerhets skull. hur har Du kopplat? Är det elgitarr med dist Du tänker lägga, eller vad?
martin555 Postat 18 december 2004 Trådstartare Postat 18 december 2004 Hehe, nä det gäller både ren gitarr o sång
onosoul Postat 3 januari 2005 Postat 3 januari 2005 (redigerat) Hörs det som digitalt brus? Jag har haft samma problem från och till, men det hjälper om man sparar sin session, stänger ner och öppnar den igen. Kul att man kan bidra med hjälp.... 😳 Redigerat 3 januari 2005 av onosoul
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.