Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, har precis börjat använda mig av Drumagog till mitt Pro Tools.

Funkar kalas bra förutom att om jag lägger på en effekt på tex bastrumman så hänger det ljudet efter lite..

Jag får in lite bastrumma på mina överhäng så det låter ju svin konstigt, någon som har en klurig lösning eller en väldigt enkel lösning?

Trevlig kväll 🙂

Annons
Postat
Tjena, har precis börjat använda mig av Drumagog till mitt Pro Tools.

Funkar kalas bra förutom att om jag lägger på en effekt på tex bastrumman så hänger det ljudet efter lite..

Jag får in lite bastrumma på mina överhäng så det låter ju svin konstigt, någon som har en klurig lösning eller en väldigt enkel lösning?

Trevlig kväll 🙂

Det är inte så att du råkat ut för latency när du använder en tredjepartsplugg. Nu kommer jag f-n inte ihåg snabbkommandot, men jag har för mig att om du klickar där du har siffrorna under volymregeln och samtidigt håller inne ctrl (eller så va det alt) så får du upp om du har en latency. Skriv upp värdet så du kommer ihåg det, och flytta sedan regionen så många samples som visas.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.