Jump to content
Annons

Bra hårdrocks gitarr som inte ser så extrem ut

SlashAE

Recommended Posts

Annons
Du har en god smak som lirar på blackjack du med. 😉 Nej förstår inte heller varför han inte gillar dem. De är lättspelade, bra mickar och bra pris också. Och de funkar till gubbrock-metal.

Har aldrig provat nån schecter gitarr, de låter säkert grymt. Men jag gillar inte utseendet på dem. Föredrar mer kända märken, typ Gibson eller Fender

Dela på andra sajter

Den där var fin. ESP gör verkligen fina instrument. Själv har jag en sådan här

och den kan fås att låta riktigt tungt men även bra som 'allround':

182027.jpg

ESP ECLIPSE II

//KG

Den tyckte jag var snygg. Det finns ju beg Gibson Les Paul med. svinsnygga och går att ha till allt. Aktiv mickar? Låter inte kul... Kör med lite råa pedaler när du kör ditt eget heavyrace så blir det bättre med vanliga bra mickar. (Min lilla åsikt)

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Har aldrig provat nån schecter gitarr, de låter säkert grymt. Men jag gillar inte utseendet på dem. Föredrar mer kända märken, typ Gibson eller Fender

De har flera olika utseendemässigt. Men tyvärr om man vill testa så brukar det i vanlig ordning när det gäller Sverige utbudet vara skralt. Men okänt eller halvokänt märke är inte Schecter.

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Min 006 är inte ett dugg tung iaf, min ibanez är tyngre... förbannat snygg är den också 🙂

Han vräker bara ur sig för att ha något att säga(=ingenting). Säkert heller aldrig spelat på någon ens.

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Den tyckte jag var snygg. Det finns ju beg Gibson Les Paul med. svinsnygga och går att ha till allt. Aktiv mickar? Låter inte kul... Kör med lite råa pedaler när du kör ditt eget heavyrace så blir det bättre med vanliga bra mickar. (Min lilla åsikt)

Den är riktigt snygg. Just den har jag aldrig sett i butik heller. Finns allt för många modeller av olika märken som aldrig dyker upp i svenska butiker. Mycket irriterande när det finns de som man vill testa och se om man vill ha dem. Man vill inte skicka efter någon som man inte testat och säker att den passar en helt.

Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Min 006 är inte ett dugg tung iaf, min ibanez är tyngre... förbannat snygg är den också 😄

Dom jag har provat har varit ganska tunga tycker jag.

Dela på andra sajter

Håller med om ESP Eclipse, men det kan vara lite svårt att hitta dem så billigt att de funkar med din budget...

Annars tycker jag att du får jäkligt mycket gitarr för pengarna om du kollar in Ibanez - här är en rikgigt trevlig gura:

http://www.thomann.de/se/ibanez_art520_hs_ltd.htm

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.