Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har under 2009 bygget en mindre studio hemma där jag bor. Den är ganska klar men jag tänkte att det kanske kan vara kul att se lite hur det gick till när vi byggde. 😏

Vi börjar med lite bilder på ritningarna.

post-22835-1252692976_thumb.jpg

post-22835-1252692995_thumb.jpg

• Gilla 1
Annons
Postat

först behövde vi göra studion lite större så vi bygge ett par nya väggar och rev några gamla.

Vi fick hjälp av studio katten...

post-22835-1252694288_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

Ska passa på att tillägga att jag tidigare hade en större studio (240 kvm)som jag tyvärr fick lämna på grund av att vi flyttade. Så denna studio byggde jag i väntan på att rätt lokaler och förutsättningar för att få igång en större studio ska dyka upp. Så man kan se detta som min privata hem studio. 😏

Postat

Tänkte lägga upp lite mer bilder på min studio. Efter att vi blivit klara med utsidan så fick vi riva en del väggar inne i huset. Det blev hur mycket skräp som helst. 😲

post-22835-1252830009_thumb.jpg

post-22835-1252830034_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

Upp med alla bilder på en gång 😆

Jag blir tokig om vi får vänta så länge 😲

Postat

Hehe. Tänkte ju göra en följetong här. Du vet man bryter precis när det efter 2 timmar äntligen hänt något intressant. 😲

Postat

En bild på hur mycket skräp och elände det blir. Svårt att tänka sig att det kan bli en studio av det där.

post-22835-1252830759_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

Här syns fönsterhålet till studion och högtalarhörnan. Det är alltid en del pyssel med vinklar och lutande tak men det gick väldigt bra.

post-22835-1252831256_thumb.jpg

post-22835-1252831325_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

Häftigt!

Här har vi en musiker som inte har tummen mitt i handen iallafall 😆 .. Ser mycket lovande ut! Söt studiokatt dessutom 😲

Postat

Så här blev kontrollrummet. Det kommer mer bilder på hur inspelningsrummet blir för där bygger vi fortfarande.

post-22835-1252859120_thumb.jpg

post-22835-1252859160_thumb.jpg

post-22835-1252859173_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

Här är en lista på vad det finns för grejor i kontrollrummet. Det är ju alltid kul att läsa. 🙂

Mixer

Soundtracs CP6800

Datorrigg

Mac pro

Euphonis mc-control

3x Behringer BF2000

1x Behringer BC2000

Motu 424

Motu 2408

Creamware ad16

RME AD 8

TC- Electronic powercore

Focusrite Liquidmix

Alot of plugins like waves SSL and such.

Monitor

Genelec 1022

Focal solo 6

Outboard

TC System 6000 with mastering

Lexicon LXP-15

Lexicon LXP 1 and 5

SSL bus-compressor

Urei 1176

Focusrite Green eq

drloop (oregistrerad)
Postat

Mmm, blir lite nostalgisk... CP6800, det var ett tag sedan man satt och jobbade med ett sådant..

Funkar datorn i bordet?

Postat
Höll du i murslevarna själv? Vilket bruk använde ni?

Shit vad grymt alltihop.

Hej

Som tur är har jag en far som är snickare, utan honom hade jag nog inte byggt. Vi använde oss av murcement har jag för mig.

//Fredrik

Postat

Riktigt grymt! Är "smått" avundsjuk på din studio 😄 Grattis och bra jobbat! 🙂

Postat

Någon gång i framtiden ska jag också bygga en sån här studio 😄

Postat
Mmm, blir lite nostalgisk... CP6800, det var ett tag sedan man satt och jobbade med ett sådant..

Funkar datorn i bordet?

Jag måste erkänna att jag aldrig kopplat in den. Jag har faktiskt just sålt mixern. Du vet ingen som har nån typ Euphonix cs2000 eller 3000 till salu?? 😄

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Snyggt bygge! Här finns inspiration att ösa. Skall just påbörja ett bygge själv - så får jag fråga hur du byggde ytterfönstret (dvs det strax bakom mixerbordet).

Redigerat av Max4rock

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.