Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Helgen den 2/7 och 3/7 jobbar jag tyvärr. Jag har inget definitivt spikat schema än men återkommer med lite förslag på dagar som funkar för mig efter helgen så får vi se om vi kan lösa så att jag också kan vara med och leka... 🙂

Annons
  • Svar 96
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Postat

Tjena!

Jag är så ny man kan bli i Live. Har bara sett en polare stå och jobba i det i princip. Och detta låter sjukt bra.

Jag kommer på nästa tillfälle så räkna med iallafall en ny snubbe.

• 3 veckor senare...
Postat

Hej!

Jag är helt oerfaren vad gäller Ableton (och liknande program också), men är nyfiken på att lära mig. Är en 27 årig musiker (trummis) och intresserad av inspelning och ljudteknik.

Kommer gärna på en ny träff för nybörjare om det blir något sådant.

• 1 månad senare...
Postat

Hej!, händer det något med dessa träffar?

Jag kämpar med att lära mig ableton och musikproduktion och flyttar ner till malmö på fredag, så jag är sjukt på ifall det blir några fler träffar!

• 2 veckor senare...
Postat

Jag övergav Ableton till förmån för Logic!

Jag gjorde tvärtom - övergav Logic till förmån för Live!

Någon träff under hösten. Vad säger du k.man?

Vet att du har hållit en träff under våren 2011.

Jag kan ta med mig minst en person til.

Kan vi få ihop en till förutom dig, k.man?

• 1 månad senare...
Postat

Jag gjorde tvärtom - övergav Logic till förmån för Live!

Någon träff under hösten. Vad säger du k.man?

Vet att du har hållit en träff under våren 2011.

Jag kan ta med mig minst en person til.

Kan vi få ihop en till förutom dig, k.man?

hej, ledsen för extremt sent svar. jag har fått prioritera annat då det vart tokmycket både på jobb o privat. lägg där till ett ganska svalt intresse för träffarna på senaste, därav har jag inte dragit ihopa nåt på eget initiativ. jag kan stå till hands med kontakter på studiefrämjandet om ni vill fortsätta köra träffar i egen regi. kolla även motsvarande tråd på 99musik.se, där finns fler ableton heads.

mvh

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.