Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Och vad är det som är lurt? Du får nog förklara dig bättre vad du menar.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag tycker det låter rätt ok faktiskt. Men jag hade nog komprimerat trummorna något hårdare.

Postat

Med lite mixning så kan det nog bli OK, även om jag inte va överfötjust i gitarrsoundet. Men det kanske passar skitbra sen med sången, så det är svårt att säga.

MVH

Anders

Postat (redigerat)
Är det något lurt i soundet? eller är det bara hos mig

Beror på vad du vill låta som. Låter väldigt bra men nånting hör jag som skär igenom...kanske aningens för "vässad" gitarr. 🙂

edit: och hi-hat är åxå lite vass.

Redigerat av slejnard
  • 2 veckor senare...
Postat

Menar du att det låter odefinierat? Jag tycker du ska skära hårdare på det mesta med HPF. Många instrument ligger dessutom i samma frekvensregister. Försök skära bort onödig energi på olika punkter på instrumenten med EQ så dom inte krockar, men försök lämna kvar dom bästa bitarna. Men över lag låter det rätt OK, tungt och gott. Kanske att trummorna låter lite mesigt, men jag vet ej hur du vill ha det? Paralellkomprimera trummorna?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.