Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

Äger sedan 5 år ett Roland TD-6K, har spelat med hörlurar men ibland vill folk lyssna eller spela med på något instrument. Då har jag haft en Onkyo 4*80W med ett par Dali 104 det funkade hjälpligt, men nu är grejerna slut.

Ville ha lite mer kräm och köpte ett par Cervin Vega 12tum och en Proson 2*100W och blev grymt besviken, viss finns det tryck med ingen dynamik, dålig diskant, mellanregister som grötar ihop alla toner. Funkar bra till musik men inte rappa dynamiska trummor.

Nu ska jag köpa ett Roland TD-9KX eftersom jag blivit helt sålt på soundet och känslan, natt och dag mot TD-6:an.

Nu vill jag ha riktigt bra tips om hur jag ska få ut soundet i förstärkare och högtalare,

Har sett att Roland har dessa http://www.slagverkskompaniet.se/digitalt/amps.html

men efter att jag lagt ut 20 tusen på setet så är kassan lite skramlig för ytterligare 8-12 tusen.

Är det helt kört med "hemma hifi" eller finns det lösningar?

Är det fel på Cervin Vegorna, förstärkaren eller mig??

Redigerat av Björn Karlsson
  • 2 veckor senare...
Annons
  • 7 månader senare...
Postat

jag har gjort så här på mina td6 hemma. går från en 3.5 kontakt till 2 st rca kontakter som ja kör i stereon från headphones out på modulen 🙂 vet ej om det är rätt men det funkar bra för mig annars så kör ja över pa i replokalen det funkar med 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.