Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

aa det skulle vara perfekt.... tĂ€nkte prisklassen max 5000.... men av dom dĂ€r virus finns det mĂ„nga..... undra villken man ska ha? 🙂

Postat

Ta den du har rÄd med. -Virus C Àr nyare och bÀttre Àn Virus B som Àr nyare och bÀttre Àn Virus A... Sedan finns ju Virus Rack ocksÄ, men desktop-modellerna Àr sÄpass billiga nu, sÄ det finns inte nÄn större anledning att ta nÄn av rackversionerna.

Virus Àr vÀl den typiska trance-synthen som "alla" har, men vill du ha lite mer udda ljud sÄ finns det en del annat att vÀlja pÄ, t.ex. Waldorf microQ. Vissa sÀger dock att den inte passar till trance....

Postat

hmm ja kollade lite flÀsta pÄ vendolin, men de access va rÀtt dyra, virus C för

10 000 tex,

Access Virus Indigo fanns för 7000:- Àr den bra?

finns det andra bra köp o sÀlj sidor ? eller Àr det nÄgon hÀr som vill göra lite affÀrer?

Postat

Virus B Àr inte sÄ vÀldigt mycket sÀmre och brukar va en hel del billigare...

Indigon Àr en skitlÀcker variant av Virus B med aluminiumskal, blÄ lysdioder och en 3-oktavers klaviatur... GÄ in pÄ Access hemsida och kolla sjÀlv! DÀr hittar du ocksÄ skillnaderna mellan de olika generationerna av Virusar...

Postat
finns det andra bra köp o sÀlj sidor ? eller Àr det nÄgon hÀr som vill göra lite affÀrer?

Annonsguiden letar pÄ en hel bunt sidor samtidigt. JÀttepraktiskt!

Och MM har en del annonser pÄ sin sida ocksÄ...

Palm (oregistrerad)
Postat

Kanske Alesis ION eller Micron? KlÄr (i mitt tycke) MS2000 med rÄge, och ligger bra i pris. Lyssna pÄ demosarna pÄ alesis.com Ä kolla priser pÄ thomann.de..

Hej

/P

Postat (redigerat)

micro korgen vÀrkar var apopulÀr ere nÄtt o sattsa pÄ?

den kostar juh bara 3500 ny.... vÀrkar vara nÄgot lurt me den ?

Redigerat av Vender
Postat

Microkorgen har en vÀldigt liten klaviatur som alla inte uppskattar. Den har precis som MS 2000 bara 4 röster (microkorgen bygger pÄ MS 2000 kan vara vÀrt att tillÀgga), Àven om det rÀcker gott ibland. I övrigt Àr den lÀtthanterad och har vÀl inga speciella brister, kan göra rÀtt mycket, vill du ha exempel kan jag skicka sÄ smÄningom. En anledning till det lÄga priset Àr det lÄga antalet rattar och kontroller, plus den lilla klaviaturen som sagt.

Testspela i butik om du har möjlighet. Annars lyssna pÄ sÄ mycket audiodemos som möjligt.

Postat

mm jag lyssnade pÄ korgs demos.... tyckte inte d gav sÄ mycket...

du fÄr gÀrna lÀgga upp audio demos om du vill.

sen undrar jag om man kanske kan koppla den till ett midi keybord?

Postat

GÄr nog utmÀrkt om du vill ha en större klaviatur. Ska se om jag fÄr upp nÄgot Àr just nu mitt uppe i en rejÀl omstrukturering av min dator.

Vad Àr det du vill ha ut av lÄdan? Feta pads fÄr du inte sÄ lÀtt ur korgen. Det gÄr, men kolla hellre pÄ en annan synt. Den funkar dock fint till leads basar och arpeggion.

Postat

mm tĂ€nkte mest pĂ„ leads.... sen undrar ja om d e bĂ€ttre o sattsa pĂ„ en ms2000... har den större möjligheter eller Ă€r det inte sĂ„ mycket som skiljer? 😏

Postat

Den finns ju i rack nu nÀr det verkar som om du har en midiklaviatur. SÄ det kan ju vara ett alternativ och det Àr ju lite billigare Àn med klaviatur. Skillnaden i stort Àr vÀl att MS 2000 har lite fler funktioner, dock inte jÀttemÄnga. Men framförallt sÄ har den alla kontroller framme och klara. Till skillnad frÄn micro varianten dÀr du fÄr vrida runt pÄ selectknapparna för att komma frÄn Filter till ADSR. t.ex. Ett hett tips Àr att gÄ in i en butik och provspela. Det Àr absolut bÀst, vi kan sitta hÀr och hylla syntar hit eller dit, men det Àr ju ÀndÄ din smak som det i slutÀnden handlar om.

Postat
Kanske Alesis ION eller Micron? KlÄr (i mitt tycke) MS2000 med rÄge, och ligger bra i pris. Lyssna pÄ demosarna pÄ alesis.com Ä kolla priser pÄ thomann.de..

Hej

/P

Backar ovanst. helt och hÄllet.

Anledningen att du tycker ION lÄter trÄkigt kanske Àr för att de inte blÄst pÄ med massa effekter pÄ demoklippen?

Prova syntharna brevid varandra, slÄ av alla effekter, och lyssna sedan pÄ vilken som lÄter bÀst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.