Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Äre nån som vet nån sida som man kan få hjälp att fixa beats i Acid Pro 4.0?? Helst på svenska, eller bara nån här som kan förklara hur man använder programmet, blir så craaaaaaaaaaaaaazy snart 🙂

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Äre nån som vet nån sida som man kan få hjälp att fixa beats i Acid Pro 4.0?? Helst på svenska, eller bara nån här som kan förklara hur man använder programmet, blir så craaaaaaaaaaaaaazy snart 😮

Vad har du använt för program innan?

Postat (redigerat)

Vad vill du göra i Acid? Köra helt samplebaserat eller använda midistuket också? Har du en "legal" acid är det ju i princip bara att dubbelklicka på en sampling från samplingsbiblioteket du får med för att få upp ett spår och se'n "rita" ut var just den samplen ska loopas eller "one-shot'as. Egna samplingar kan behöva "acidifieras" för att funka, dvs du får ange hur många beats det är per sample - och se'n kan du rita in dom också.

Om du tänkte använda dig av de (inte helt stabila i 4:an vad det gäller ex VSTi:er) midifunktionerna så har jag inte använt dom pga av att jag kör Cubase som är bättre på det.

Redigerat av Rapid Wanker
Postat (redigerat)

Eh...Kringlan....är du Brizon också? Du måste hålla lite mer koll på din inloggning i så'na fall...eller förbereder du nästa studiofestival 😆😛😄

I övrigt så är det tämligen enkelt (läs ovan)...och det absolut säkraste är ju när det gäller trumloopar typ....acid räknar ut tempot och stretchar direkt. Ibland får man multiplar på BPM:et men då handlar det bara om att berätta för acid att det är typ 16 beats i stället för 8 eller liknande.

Redigerat av Rapid Wanker
Danny Cort (oregistrerad)
Postat

men vad är det du vill "fixa"

Jag nvänder Acid mycket som låteskrivarverktyg...

Postat

huh..jag är inte Kringlan? O.o på gud...

err...fixa beats helt enkelt.. 😆 Alltså jag får checka lite till :b

• 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...
VirtualJB (oregistrerad)
Postat
Jag använder Acid mycket som låteskrivarverktyg...

Låtskrivarverktyg?!? Jag visste inte att man kunde använda ACID till det också! Grymt... Förresten, man hör inte alls mycket om ACID nu för tiden! Aldrig sett det i någon Studio-tidning. Men om någon har gjort det kan du väl säga vilket nummer det var. Vill gärna läsa om programmet jag använder.

Ha det gött! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.