Jump to content
Annons

Program som testar hastigheten på firewire?

Recommended Posts

morgonte (oregistrerad)
Postat

Windows XP SP2 har tydligen en bugg som kan dra ner hastigheten på firewire till 100 mbit/s 🥰 . Känner möjligen någon till något program som kan testa hastigheten på en firewire-port för att se om man har problem med just den buggen?

Annons
morgonte (oregistrerad)
Postat

Bara att Frost som gjort min dator rekommenderar återhållsamhet med uppdateringar. Men nu har jag problem med ljudkort som ev. kan bero på dålig firewirehastighet, så hittar jag inget sätt att kolla så uppdaterar jag nog...

Postat

Program??? Du behöver en klocka samt en fil med känd storlek.. T.ex en videofilm på 1 Gb eller liknande..

morgonte (oregistrerad)
Postat
Program??? Du behöver en klocka samt en fil med känd storlek.. T.ex en videofilm på 1 Gb eller liknande..

Det skulle kunna funka om jag nu hade en firewire-hårddisk att föra över filen till. Det har jag inte. Men det kanske funkar på något annat sätt, tala i så fall gärna om hur!

Postat
Bara att Frost som gjort min dator rekommenderar återhållsamhet med uppdateringar. Men nu har jag problem med ljudkort som ev. kan bero på dålig firewirehastighet, så hittar jag inget sätt att kolla så uppdaterar jag nog...

Återhållsamhet med uppdateringar? Det är rent trams och onödig noja, anser jag. :rolleyes:

Jag har alltid uppdaterat med Windows Update, så fort det har kommit nya uppdateringar av olika slag. Hittills har jag inte stött på patrull. Nu kör jag i och för sig med PCI-kort och inte Firewire, men ändå...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.